• Door naar de hoofd inhoud
  • Skip to secondary menu
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

The School of Marketing

Marketingblog door KdG-studenten


  • Home
  • Blog
  • Voor studiekiezers
  • Voor bedrijven
  • Vacatures
  • Alumni
  • Redactie
  • Contact

1 swipe verwijderd van een betere wereld

7 juni 2018 By Kirsten Maes

7.627.016.325…

Dat is de wereldbevolking op dit moment. Wanneer je klaar bent met het lezen van dit artikel zal dit getal al niet meer hetzelfde zijn. Dan zullen er overal ter wereld baby’tjes geboren zijn en mensen gestorven zijn.

We vinden het allemaal normaal dat we geboren worden. We vinden het ook allemaal normaal dat we uiteindelijk sterven, aan ouderdom. Maar wat als je veel vroeger sterft, door iets anders dan ouderdom? Is dat ook normaal?

In een land ver, ver van hier…

Neen, ik vind van niet. Wereldwijd leven er miljoenen mensen in hongersnood. Elke dag die ze overleven is een overwinning. Nog andere mensen leven continu in angst en terreur. Ze hebben geluk als ze ’s avonds hun familie weer zien. Elke dag krijgt iemand te maken met een geliefde of familielid dat niet meer naar huis komt, gewoonweg omdat hij/zij er plots niet meer is. Wereldwijd leven kleine kinderen in gevangenschap. Zomaar. Omdat het kan…

Hongersnood, ziektes, mishandeling, misbruik, gevangenschap, oorlog, terreur… Het zijn maar enkele van de vreselijke dingen die in onze wereld gebeuren. Voor ons lijken deze dingen vaak ver weg. Voor hen niet. Bij deze trek ik aan de alarmbel. Er moet iets veranderen, en wel nu.

Tegenwoordig overheerst het digitale ons dagelijkse leven. Om de weg te vinden gebruiken we een GPS. Om een recept op te zoeken gebruiken we Google. Om maaltijden te bereiden gebruiken we allerlei fancy apparaten. Om te socializen met onze vrienden gebruiken we social media. Als het allemaal maar snel en gemakkelijk gaat, zonder dat we al te veel moeten nadenken.

Maar één swipe nodig

Wat als ik je zeg dat je de wereld kan verbeteren met slechts één simpele swipe? Hulporganisatie Misereor heeft hier iets op gevonden. Via grote reclamepanelen kan je met één swipe met je creditkaart €2 doneren om mensen in nood te helpen.

In onderstaand filmpje zie je hoe deze campagne precies werkt. Ik vind het fantastisch gevonden. Op deze manier worden wereldproblemen lokaler gemaakt. Mensen worden er direct mee geconfronteerd. Uit nieuwsgierigheid zullen ze eens swipen. Zo worden mensen in nood geholpen én voelden de mensen die doneren er zich ook goed bij. Dus mijn boodschap: het is niet dat problemen ver weg gebeuren, dat jij er niet bij kan helpen. Als je ooit zo’n bord tegenkomt, swipe dan een keer en maak van onze wereldbol een betere plaats om te leven. Bedankt!

Categorie: Opleidingnieuws Tags: featured

Over Kirsten Maes

Hey, jij daar!
Ik ben heel nieuwsgierig en schrijf super graag. Ik zal dan ook mijn neus in alle marketingzaken steken en jullie hiervan op de hoogte houden.
Laat gerust een boodschap achter of stel vragen in de comment section.
Veel leesplezier!

Primaire Sidebar

The School of Marketing is een website van de bacheloropleiding Marketing van de Karel de Grote Hogeschool.

  • Lees de blogberichten >
  • Ontdek alles over de opleiding >
  • Werk als bedrijf met de opleiding samen >
  • Bekijk interviews met alumni >

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram

Blogthema’s

  • Adverteren (11)
  • Alumni (7)
  • Bedrijfsmanagement (5)
  • Contentmarketing (5)
  • Docenten (3)
  • Duurzame marketing (4)
  • E-commerce (2)
  • Events (16)
  • Fashionmarketing (141)
  • Klanten (1)
  • Marketingtips (10)
  • Merken (12)
  • Privacy & GDPR (2)
  • Redactieteam (39)
  • Sales (1)
  • SEO (8)
  • Social Media (7)
  • Stageverhalen (173)
  • Student in de spotlight (6)
  • Technologie (9)
  • Toekomst van marketing (3)
  • Usability & UX (1)

Footer

Over deze site

The School of Marketing, dat is de studentenblog van de opleiding Marketing van de Karel de Grote Hogeschool, Antwerpen. De studentenredactie houdt je up-to-date over wat er gebeurt op Campus Groenplaats!

Contacteer ons

Gebruik het contactformulier

Informatie

voor studiekiezers
voor bedrijven die willen samenwerken

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram

Copyright © 2023 | Karel de Grote Hogeschool | Privacybeleid | Cookiebeleid