Wat fijn dat je even de tijd neemt om wat meer informatie op te zoeken over de redacteurs van ‘the school of marketing’! Mijn naam is Yannick Heremans. En, als dit een aflevering van ‘Blind Date’ was, zou ik zeggen dat ik een 24-jarige vrijgezel uit het Antwerpse ben. Ik woon samen op ’t Zuid […]
Bloggen is deels Doctor Phil en deels ka-tsjing
Modeblogs. Ze smijten ermee naar je hoofd en er komen elke dag nog duizenden bij. Wat is dat toch, die fascinatie met bloggen? En heeft dat echt nut? Ik heb ook altijd gedroomd van een eigen blog als creatieve uitlaat. Het was echter pas wanneer ik de perfecte bloghandleiding vond op de Boekenbeurs, dat ik […]
De 5 growth hacking tips!
Wat doe je als je de kans krijgt om je kennis over een hot topic (want growth hacking is hot!) uit te breiden? Dan zeg je als marketeer natuurlijk volmondig JA! Combineer dit met een uitgelezen kans om je netwerk uit te breiden en je kan je maandagavond niet beter inplannen. En zo geschiedde. Mijn eerste […]
WebTomorrow: de hoogtepunten
Je bent student marketing met een gezonde interesse voor alles digitaal en online en je krijgt de unieke kans om deel te nemen aan WebTomorrow, een evenement over digitale trends en technologische innovatie. Wat doe je? Juist, je opent meteen je mailbox en typt enthousiast een mail waarin je duidelijk maakt dat je zeer graag wil deelnemen. […]
LinkedIn: handleiding voor studenten
Voor velen is LinkedIn een medium dat enkel en alleen wordt gebruikt als online CV en voor anderen is het zelfs nog volledig onbekend terrein. En ja hoor, ook ik bevond mezelf in die laatste groep. Wat veel studenten echter niet weten is dat LinkedIn een bruisende bron is van mogelijkheden, kansen en ongeopende deuren. […]
Experiment: Social Media Blackout
Het is woensdagavond, even voor middernacht, wanneer ik weer eens hersenloos door mijn nieuwsoverzicht op Facebook aan het scrollen ben. Op zijn hoogdagen is dit een repetitief proces dat talloze uren inneemt. Ik neem me voor dat ik dit echt leuk vind, elke seconde van de dag weten wat mijn vrienden aan het doen zijn. Rewind. Het is […]
Waarom jij meer ‘TED Talks’ moet bekijken
Tijdens je tweede jaar Marketing moet je veel presenaties geven. Bij Engels, Frans, Creatief met Taal en je keuzevakken word je voor de leeuwen gegooid; je moet en zal vooraan die klas boeiend en begeesterd vertellen. Goede presentatieskills hebben is belangrijk, zowel in je latere job als voor jezelf; helder en creatief je visie overbrengen […]
Congres FeWeb: ‘Always Connected’
Gisterenavond nam ik deel aan het event ‘Always Connected’ van FeWeb, de Federatie van Webbedrijven, in Technopolis. Technologie en onze constante ‘connectivity’ met elkaar tekenen ons werk en leven elke dag. De lijn tussen marketing en digital is zo dun, en daarom moest ik, als marketingstudente en reporter van The School of Marketing, hier wel aanwezig zijn… Eerste indrukken: […]
Tomorrowland: Magische Marketing
Over een kleine 3 maanden staan we opnieuw met enkele honderdduizenden in de wachtrij, in de hoop tickets te bemachtigen. Voorlopig is het nog afwachten, maar op 26 november bracht Jeroen Franssens, social media coördinator van Tomorrowland, al een beetje madness naar de KdG. Een unieke kijk achter de schermen van het beste festival ter […]
MED studiereis naar Hong Kong
Zoals elk jaar vertrokken we ook dit jaar met 40 marketingstudenten op reis, bestemming Hong Kong! Na een tussenstop in Qatar ging het vliegensvlug naar onze eindbestemming. Marketingopdrachten in Hong Kong In Hong Kong gingen studenten op zoek naar producten of diensten die daar verkrijgbaar zijn, maar niet in België. Of, naar producten of diensten […]