Zoals jullie al wel hebben gemerkt is het pop-up concept een heuze trend in ons klein landje. Denk maar even aan ‘Mijn pop-up restaurant’ van VTM, de pop-up winkels in het station Antwerpen-Centraal, een Pop-Up Class van KdG-Hogeschool of een hippe pop-up zomerbar. Waar je […]
Na Tinder: Bumble
In December komt er een nieuwe dating-app uit onder de naam ‘Bumble’. Dreamteam Menig vrijgezel swiped zich vandaag de dag een weg naar de ideale partner. ‘Tinder’ is daar met 10 miljoen gebruikers de meest populaire app voor. Je meld je aan, kiest een vijftal foto’s uit je Facebookprofiel, schrijft een korte beschrijving over jezelf, […]
Coca-Cola brengt melk op de markt
Coca-Cola gaat proberen de melkmarkt te veroveren. Het gaat niet over de bekende straat in Antwerpen waar café De Muze zich bevindt, maar over een nieuw soort lactosevrije melk onder de naam ‘Fairlife’, dat je wellicht zal inspireren. Hot or not? De traditionele frisdranken van Coca-Cola kampen momenteel met populariteitsdaling. Het is dus ook […]
Studeren en ondernemen. Twee werelden apart, of toch niet?
Heb jij soms van die fantastische ideeën waarvan je wou dat ze bestonden? Denk je dan daarbij ook, als ik daar nu eens een bedrijf mee opstart. Dat zou het wel zijn. Je begint wat in het wilde weg te zoeken op het internet. Maar je komt al snel tot de conclusie dat je niet […]
Welk certificaat behaal jij deze week?
Kennis staat mooi op je CV. Een bewijs daarvan nog mooier. Voor een cursus of korte opleiding hoef je niet per sé de deur uit. Het is wel belangrijk dat je het Engels goed beheerst. Zijn De Simpsons, de les Engels, of blockbusters op vrijdagavond daar niet in geslaagd? Dan kan je daar op het internet ook wel […]
Personal Branding: Waarom Oprah, Kim Kardashian en Angelina Jolie ook merken zijn
In een wereld waar Amerikaanse celebrities evenveel en vaak zelfs meer bewonderd worden dan wetenschappers, schrijvers en ondernemers, is het niet onlogisch dat ze ingezet worden door bedrijven als brand ambassadors. Bedrijven verkopen niet gewoon een product, maar een sprookje: iets wat de klant inspireert om beter te worden, mooier te worden, boven zichzelf uit […]
Apple Store dan toch naar België!
De geruchten zijn bevestigd! Eind 2015 zou er eindelijk een Apple Store in Brussel komen. 10 jaar hebben we erop moeten wachten, maar Apple ziet dat er in de hoofdstad van Europa veel potentieel zit. Wij Belgen zijn fervente Apple-gebruikers. Een Belg zonder Apple-product, is al geen echte Belg meer tegenwoordig. De store zou opengaan in het gloednieuw winkelcomplex […]
Maakt Nokia een comeback?
‘Guess what? We’re up to something.’ Tweette Nokia zo’n twee uur geleden. Een datum en een foto van een klein zwart doosje, daar moeten we het mee doen. Het bericht werd massaal geretweet en de wereld is volop aan het uitzoeken wat deze kleine doos in zijn mars zou kunnen hebben. Nokia heeft nu al een heuse […]
De Boekenbeurs kleurt groen
Met enkele medestudenten Marketing was ik dit weekend op de Boekenbeurs voor het vak Marktonderzoek. Ons doel? Zoveel mogelijk mensen overtuigen om onze enquête in te vullen om zo een beeld te krijgen van de gemiddelde bezoeker en zijn gedrag op deze editie van de jaarlijkse Boekenbeurs. Gehuld in onze felgroene polo’s en gewapend met […]
Alexander Wang X H&M lancering
Met een simpele post op Instagram stuurde Wang himself, op 12 April 2014, zijn samenwerking met H&M de wereld in. Diezelfde avond nog organiseerden beide partners samen een feest op een dance festival van Amerika, Coachella. Een grote stip in de agenda op 6 november 2014 bij veel modemeisjes was direct een feit. In 2004 […]