Geen grootschalige televisiecampagnes, geen billboards op elke hoek van de straat, en toch heeft Coolblue amper veertien jaar na haar oprichting een omzet van 375 miljoen euro gerealiseerd. Dit hallucinante cijfer verdubbelt om de twintig maanden. De eigenaar van 165 webshops in de Benelux is het toonbeeld van het huidige succes van e-commerce. Hoog tijd voor […]
Branded Content
Hoewel Branded Content geen nieuw begrip is in de marketing wereld, is het een relatief nieuwe vorm van adverteren in België. Vandaag slagen veel marketeers er nog steeds niet in om Branded Content doelgericht in hun commercials te integreren. Maar wat houdt Branded Content nu juist in? Branded Content is een wisselwerking tussen redactie en […]
Gamification: neem je doel serieus, speel ermee
In een ideale zakenwereld streeft men constant naar verbetering. Hoe kunnen we meer winst maken? Hoe kunnen we groeien als bedrijf? Hoe kunnen we vernieuwend zijn? Hoe kunnen we ervoor zorgen dat onze werknemers tevreden blijven en beter presteren? Op dat laatste vinden stilaan meer en meer bedrijven een antwoord in de vorm van gamification: het toepassen van game design en […]
Marketing van het podium
De trillende hitte hangt laag over de vlakte. De familie Weston komt bij elkaar om elkaar te steunen na de onrustwekkende verdwijning van vader Beverly. Borden vliegen in het rond en er wordt naar elkaars keel gegrepen. Ieder van hen heeft de nare gave om elkaar het leven onmogelijk te maken. Augustus Het Toneelhuis pakt […]
Google introduceert Inbox: bedreiging of kans voor de e-mailmarketeer?
Google heeft haar nieuwste e-mail client Inbox geïntroduceerd. Dat maakte Google vandaag bekend op haar officiële blog. Inbox mag nu al als revolutionair beschouwd worden. Het pakt e-mailverwerking helemaal anders aan dan andere e-maildiensten zoals Gmail. Wat betekenen deze veranderingen nu voor de e-mailmarketeer? De belangrijkste vernieuwing is dat het e-mail groepeert op basis van het […]
Water: de olie van de toekomst
Water. Voor de ene een kleurloos en misschien zelfs betekenisloos goedje dat je dagelijks naar binnen kapt om voldoende gehydrateerd te blijven, voor de ander schaars en enorm waardevol. Wij Westerlingen hebben geen tekort aan water en kunnen overal makkelijk aan een fris flesje geraken. Dat is echter niet het geval voor het grootste deel […]
Google AdWords demo door iValue
Jacob Eeckhout en Glenn Vinckx van iValue hadden een uitdagende opdracht bij voor de studenten van het keuzetraject Online Marketing: bedenk een online marketingstrategie voor de nieuwe bestel-gezond-eten-website www.versbox.be. Het AdWords-luik moesten ze volledig uitwerken. Super leerrijk, want op het einde van de sessie presenteerde Jacob en Glenn de campagne zoals die uitgewerkt werd door iValue […]
Gastles Wannes De Loore over Facebook adverteren
Vrijdag is keuzetrajectdag voor de studenten van het derde jaar. Wie voor het traject Online Marketing kiest, volgde een weekje geleden een gastles van Wannes De Loore van Motionmill en The Social Media Club. Waarover het ging? Over Facebook adverteren. Niet zomaar een praatje, wel een demo van de advertentiesystemen van Facebook. Over huis, tuin […]
Nieuwe versie van deze website
Vanaf woensdag vernieuwen we deze site. Het gevolg? Gebroken links, halve tekst, rode kruisjes waar afbeeldingen staan. Vanaf vrijdag werkt alles terug. Beloofd.
Towly: de wegwerpbare handdoek voor particulieren
Jaarlijks werken de tweedejaars studenten Marketing een marketingproject uit. Hierbij worden de richtingen “Strategic Marketing” en “Operational Marketing” gecombineerd in één project dat zich strekt over een volledig academiejaar. Een groep van 6 marketingstudenten richtte een fictief bedrijf op, genaamd Towly. Towly biedt ecologisch wegwerphanddoeken aan. Het mooie aan dit product is, dat dit product […]