Marketingplan en communicatieplan

We power your drive!

Op zoek naar meer omzet? Laat de KDG studenten een marketingplan uitwerken om uw bedrijf vooruit te duwen. Hun frisse kijk en jeugdig enthousiasme, gecombineerd met de steun van ervaren docenten kunnen u inspireren en andere perspectieven aanbieden. Aarzel niet meer en laat nu uw strategisch marketingplan opstellen door jonge high potentials van KDG.

Wat bieden we aan?

Een geïntegreerd Marketingplan bestaande uit een Strategisch Marketingplan op een horizon van 1 tem 5 jaar met een aansluitend communicatieplan.

Wat zit er in voor u?

Een plan tot strategische heroriëntatie, op maat van uw bedrijf geschreven en meteen inzetbaar. Uitgaande van uw probleemstelling en/of opportuniteit zoeken onze studenten naar oplossingen onder begeleiding van ervaren docenten. Onze studenten bieden u een frisse kijk op uw organisatie Een volledig plan bestaat uit:

  • Een externe analyse met omgevingsfactoren
  • Een interne analyse met o.m. een marketing audit, een bedrijfsstructuuranalyse en financiële analyse
  • Een SWOT analyse die de strategische opportuniteiten van uw organisatie blootlegt
  • Een strategie, uitgesmeerd naar een strategisch, operationeel en tactisch plan
  • Een communicatiebriefing die het tactisch plan uitwerkt, met creatieve en originele voorstellen voor een communicatiecampagne die zowel on-line als off-line inzetbaar is.

Is dit wel voor u?

Deze dienst is gericht naar KMO’s met of zonder eigen marketingafdeling, die een gezonde groeiambitie koesteren. Bedrijven met minimaal 10 werknemers en maximaal 100 werknemers in België, en met een beschikbaar budget om een communicatiecampagne uit te voeren en dit zowel in industriële (B2B) als consumentenmarkten (B2C)

Wat moet u doen?

Gezien de detail van het werk is er een noodzaak tot het vrijgeven van financiële gegevens (fiscale ratio’s, budgetten etc), geheimhouding is echter verzekerd via een non-disclosure contract. Ook vragen wij een contactpersoon binnen uw bedrijf die de studenten de nodige opstartinformatie kan bezorgen en die studenten bij eventuele vragen kan verderhelpen. Het volledige plan blijft eigendom van KDG Hogeschool, maar u kan het uiteraard in uw bedrijf gebruiken..

Enkele voorbeelden:

  • In kaart brengen en bereiken van nieuwe/bestaande doelgroepen
  • Lancering van een nieuw product
  • Strategische heroriëntatie van het gehele bedrijf

Timing

Voor het opstellen van de plans volgen we de academische planning. Dit betekent dat de studenten met het marketingplan starten tegen begin november. Voor de kerstvakantie wordt het resultaat opgeleverd. Het communicatiegedeelte wordt vervolgens opgestart in de loop van de maand maart en opgeleverd tegen einde mei.

Interesse of meer informatie?

[contact-form 7 “Communicatieplan”]
Je kan natuurlijk ook het contactformulier gebruiken.