Entertainment heruitvinden bij game-gigant Ubisoft

 

Assassin’s Creed, zegt je dat iets? Of Far Cry? Anders ken je Ghost Recon toch wel? Watch Dogs dan? Of de klassieker Rayman?

Kortom, Ubisoft heeft enorm veel bekende titels in hun arsenaal. Hiermee zijn ze een van de grootste ontwikkelaars en uitgeverijen uit de gaming industrie.

“Een blik achter de schermen bij een gigant als Ubisoft, dat moet leuk zijn.”, dacht ik. En effectief, het is zelfs leuker dan ik verwacht had.

Wat wordt er allemaal verwacht?

Mijn taken bestaan vooral uit PR-opdrachten zoals contact houden met de pers, wedstrijd-campagnes mee opmaken, social media up-to-date houden en persberichten opstellen en/of vertalen. Wekelijks worden er marketing meetings met het hoofdkantoor uit Nederland gehouden, die ik ook bijwoon. En uiteraard hier en daar wat creatief zijn en gebruik maken van Photoshop, altijd leuk toch?

Ook voor toekomstige (en nog niet publiekelijke gekende titels) help ik uiteraard mee. Hier houden we creatieve brainstorm sessies voor, om toekomstige marketingcampagnes in de Benelux uit te dokteren. Wie weet worden enkele ideeën van mij wel gebruikt!

En een zakelijke en saaie bedrijfscultuur zou je denken? Helemaal niet. Elke dag ga ik met een goed gevoel naar het kantoor al wetende dat ik goed ga lachen en veel plezier ga beleven.

Denk je de marketingmanager te kunnen verslaan in een potje Fifa tijdens de middagpauze? Want mij is het nog niet gelukt in ieder geval.

Good luck!