• Door naar de hoofd inhoud
  • Skip to secondary menu
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

The School of Marketing

Marketingblog door KdG-studenten


  • Home
  • Blog
  • Voor studiekiezers
  • Voor bedrijven
  • Vacatures
  • Alumni
  • Redactie
  • Contact

Graydon, specialist in (big) data en business intelligence

5 mei 2017 By Rayah Van Nieuwkerke

 


Graydon Belgium is het B2B-bedrijf dat mij de kans geeft om mezelf te ontplooien en om ieder hoekje van de marketingafdeling te ervaren. Graydon focust zich op de verwerking van grote hoeveelheden data. Ik leer hoe zij die (big) data uit diverse bronnen omzetten in bruikbare informatie (business intelligence).


Ik was zelf al bekend met het concept ‘big data’, maar dan enkel theoretisch. De datakwaliteit is van het grootste belang en daar hebben heel wat factoren invloed op, zoals:

  • de individuele verantwoordelijkheid,
  • de manier van invoeren (handmatig of automatisch),
  • het aantal systemen,
  • controlemechanismen,
  • dataprocessen

Een tweede concept dat mijn nieuwsgierigheid enorm aanwakkert, is het proces van ‘leadgeneratie’. Ook hier wist ik niet wat dit concreet inhield. In de praktijk leerde ik dat sales en marketing binnen Graydon nauw samenwerken om de leads te optimaliseren zodat ze beter converteren. Door er dieper in te duiken, heb ik ook geleerd dat je kosten en tijd kunt besparen, terwijl conversie, omzet en winst toch verhogen.

De bedrijfscultuur binnen Graydon ervaar ik als zeer familiaal en met een grote fun factor tussen de werknemers. Naar buiten toe heeft Graydon een professioneel imago en wordt het ervaren als een bedrijf dat correct handelt en veel expertise in huis heeft. De waarden en normen die Graydon hanteert, komen heel aangenaam over op mij. Ik ervaar een dynamische werkomgeving die continue verandert door innovatie.


Logo Graydon_BE


 

 

Categorie: Stageverhalen

Primaire Sidebar

The School of Marketing is een website van de bacheloropleiding Marketing van de Karel de Grote Hogeschool.

  • Lees de blogberichten >
  • Ontdek alles over de opleiding >
  • Werk als bedrijf met de opleiding samen >
  • Bekijk interviews met alumni >

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram

Blogthema’s

  • Adverteren (11)
  • Alumni (7)
  • Bedrijfsmanagement (5)
  • Contentmarketing (5)
  • Docenten (2)
  • Duurzame marketing (4)
  • E-commerce (2)
  • Events (16)
  • Fashionmarketing (141)
  • Klanten (1)
  • Marketingtips (10)
  • Merken (12)
  • Privacy & GDPR (2)
  • Redactieteam (38)
  • Sales (1)
  • SEO (8)
  • Social Media (7)
  • Stageverhalen (174)
  • Student in de spotlight (5)
  • Technologie (9)
  • Toekomst van marketing (3)
  • Usability & UX (1)

Footer

Over deze site

The School of Marketing, dat is de studentenblog van de opleiding Marketing van de Karel de Grote Hogeschool, Antwerpen. De studentenredactie houdt je up-to-date over wat er gebeurt op Campus Groenplaats!

Contacteer ons

Gebruik het contactformulier

Informatie

voor studiekiezers
voor bedrijven die willen samenwerken

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram

Copyright © 2022 | Karel de Grote Hogeschool | Privacybeleid | Cookiebeleid

Een vraag over cookies & tracking...
Wij gebruiken cookies, o.a. om de siteprestaties te analyseren met Google Analytics. Google kan uw data verwerken in de Verenigde Staten. Voor welke cookies geeft u toestemming?
Functioneel Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een website of over verschillende websites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
Beheer opties Beheer diensten Beheer leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Bekijk voorkeuren
{title} {title} {title}