• Door naar de hoofd inhoud
  • Skip to secondary menu
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

The School of Marketing

Marketingblog door KdG-studenten


  • Home
  • Blog
  • Voor studiekiezers
  • Voor bedrijven
  • Vacatures
  • Alumni
  • Redactie
  • Contact

Maakt Nokia een comeback?

17 november 2014 By Wouter Scholiers

‘Guess what? We’re up to something.’ Tweette Nokia zo’n twee uur geleden.

Een datum en een foto van een klein zwart doosje, daar moeten we het mee doen.
Het bericht werd massaal geretweet en de wereld is volop aan het uitzoeken wat deze kleine doos in zijn mars zou kunnen hebben.

Nokia heeft nu al een heuse buzz rond het product gecreëerd, je kan geen mooier voorbeeld van een stunt bedenken. Vlak voor de dag van de lancering.

Deze zogenaamde ‘Black box’ zou deel moeten uitmaken van de geheel vernieuwde strategie die het bedrijf gaat uitbouwen.
Dezelfde naam, op een reeks splinternieuwe en innovatieve producten. Dit zou de nieuwe ‘key to success’ van Nokia moeten worden.

Deze mysterieuze tweet is niet zomaar vandaag de wereld in gestuurd. Met Finland als geboorteland van Nokia zal het morgen iets nieuws onthullen op de Slush conferentie in Helsinki.
Dit event wordt speciaal georganiseerd voor nieuwe ‘tech-startups’ en bedrijven die willen innoveren en opzoek zijn naar investeerders.

Een goede zet van Nokia lijkt mij. Na de overname van Microsoft in 2013 heeft het bedrijf niet veel meer marktaandeel gecreëerd met zijn mobiele tak.
Tijd voor iets nieuws, zo blijkt.

Zou 18 november 2014 een nieuw hoofdstuk in het geschiedenis van de telecomgigant worden? Zal het bedrijf weer wereldwijd aanzien creëren?
Al deze vragen zouden morgen (deels) moeten opgelost worden.

Categorie: Opleidingnieuws Tags: featured

Primaire Sidebar

The School of Marketing is een website van de bacheloropleiding Marketing van de Karel de Grote Hogeschool.

  • Lees de blogberichten >
  • Ontdek alles over de opleiding >
  • Werk als bedrijf met de opleiding samen >
  • Bekijk interviews met alumni >

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram

Blogthema’s

  • Adverteren (11)
  • Alumni (7)
  • Bedrijfsmanagement (5)
  • Contentmarketing (5)
  • Docenten (3)
  • Duurzame marketing (4)
  • E-commerce (2)
  • Events (16)
  • Fashionmarketing (141)
  • Klanten (1)
  • Marketingtips (10)
  • Merken (12)
  • Privacy & GDPR (2)
  • Redactieteam (39)
  • Sales (1)
  • SEO (8)
  • Social Media (7)
  • Stageverhalen (173)
  • Student in de spotlight (6)
  • Technologie (9)
  • Toekomst van marketing (3)
  • Usability & UX (1)

Footer

Over deze site

The School of Marketing, dat is de studentenblog van de opleiding Marketing van de Karel de Grote Hogeschool, Antwerpen. De studentenredactie houdt je up-to-date over wat er gebeurt op Campus Groenplaats!

Contacteer ons

Gebruik het contactformulier

Informatie

voor studiekiezers
voor bedrijven die willen samenwerken

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram

Copyright © 2023 | Karel de Grote Hogeschool | Privacybeleid | Cookiebeleid