Nu ik ongeveer in het midden van mijn stage bij Printdeal.be zit, merk ik pas dat er véél meer achter de schermen gebeurt dan je zou verwachten van een online drukkerij. Toen ik in het begin van de stage als outsider begon in dit bedrijf merkte ik dat er een ongelofelijk toffe sfeer hangt bij elke afdeling en de hele ploeg. Ik voelde me er meteen thuis.
Marketing is moeilijk te omschrijven in enkele woorden en dat merkte ik ook aan de verscheidenheid van mogelijkheden die ze bij Printdeal.be toepassen. Als webshop is het natuurlijk vanzelfsprekend dat hun focus ligt op online marketing. Gaandeweg heeft mijn stagementor Roy Selbach vele kneepjes van het vak laten zien en laten doen. Van adverteren op social media tot werken met vele online tools of zelfs een grootschalige creatieve campagne bedenken. Mijn stagementor heeft zo veel kennis over de online wereld dat ik er elke dag nog versteld van sta. Binnenkort ga ik ook naar een opleidingsdag voor Google Analytics, georganiseerd door het bedrijf.
Wat ik vooral zal onthouden is dat ik veel zelf moet durven uitproberen. Er zijn vele manieren om een resultaat te bereiken. Ik word op mijn stage uit mijn comfortzone getrokken om zo snel mogelijk veel bij te leren. Creativiteit tonen, hard werken en vooral initiatief durven nemen zijn zaken die mij in mijn later werkleven alleen maar betere resultaten zullen opleveren!
Printdeal.be, een zeer leerrijke ervaring dus!