Stage

De studenten van het derde jaar lopen 14 weken stage, van eind februari tot juni (onderbroken voor 2 weken paasvakantie). Dat is 14 weken echte ervaring opdoen, stelen met ogen en oren, en vooral goesting krijgen om te starten. De studenten draaien volwaardig mee in een marketing– of verkoopafdeling of werken aan meer strategisch getinte projecten. Activiteiten combineren kan natuurlijk ook.

Voorbeelden van stageactiviteiten

Een stagestudent, wat kan die voor je doen? De stage rendeert maximaal voor student en stagebedrijf als het takenpakket aansluit bij de competenties van een afstuderende bachelor marketing. Hier enkele voorbeelden van waardevolle activiteiten:

  • praktische marketingactiviteiten uitvoeren
  • praktische commerciële activiteiten uitvoeren
  • events organiseren
  • voorbereiden van acties van de marketing- en salesmanager
  • interne en externe communicatieopdrachten uitvoeren
  • klantenbezoeken voorbereiden
  • meetings voorbereiden
  • marktonderzoek voeren voor de lancering van nieuwe producten
  • concurrentie-/klantenanalyse opstellen
  • SWOT-analyse maken van bepaald merk, productcategorie, stagebedrijf,..
  • opstellen van een marketingplan

Stagebedrijven

Geen stage zonder stagebedrijven! Het zijn voor ons partners waarmee we graag goede afspraken maken. Afspraken die zorgen voor een vlekkeloze stage waarop student en stagebedrijf achteraf tevreden terugblikken.
Voor een optimale stage-ervaring werken we bij voorkeur samen met bedrijven die groot genoeg zijn (minimum 10 werknemers) en die voldoende tijd willen vrijmaken voor deskundige begeleiding. De Karel de Grote-Hogeschool zorgt voor een nauwe opvolging van de student door leerbegeleiders.

Aanmelden als stagebedrijf

Wil je een student van de Karel de Grote-Hogeschool een geweldige stage bezorgen? Vul dan nu de stageaanvraag in. We zoeken interessante plaatsen voor de stages die starten in februari 2018. Je ontvangt van ons na aanmelding snel specifieke informatie.