• Door naar de hoofd inhoud
  • Skip to secondary menu
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

The School of Marketing

Marketingblog door KdG-studenten


  • Home
  • Blog
  • Voor studiekiezers
  • Voor bedrijven
  • Vacatures
  • Alumni
  • Redactie
  • Contact

The bigger, the better!

12 juni 2018 By lisahes

Ein-de-lijk heb ik ze! De Alexander McQueen oversized sneakers! Deze sneakers zijn al enkele maanden te zien in het modebeeld en eindelijk heb ik zelf een paar weten te bemachtigen.  I absolutely love them!

Er heerst een hype rond oversized shoes: je ziet ze overal. Van de triple S Balenciaga’s en de Louis Vuitton Archlight sneaker tot de enorme oversized Gucci Chunky Rhyton sneaker. Kort omgeschreven is de triple S van Balenciaga een lompe, grote sneaker in de meest bizarre kleurencombinaties. Het paar kost slechts €695 (!) en geeft mij persoonlijk de indruk dat er bergen mee worden beklommen.

The “ugly sneaker” trend

De één houdt ervan, de ander vindt het afschuwelijk, maar je kan er niet maar langs. Deze trend is happening en wordt ontzettend snel overgenomen door commerciële kledingketens. Onlangs zag ik bij Zara wel vijf soorten oversized sneakers voor slechts €49,95. Ook celebs worden regelmatig gespot met de schoenen. Denk aan Bella Hadid, Hailey Baldwin en de Olsen twins.

Ikzelf ben niet echt een fan van té drukke schoenen met teveel kleuren. Ik vond al die enorme, lompe sneakers iets teveel van het goeie en totaal niet flatterend. Maar toen mijn ogen voor het eerst vielen op de Alexander McQueen sneakers was ik verkocht! De sneaker is simplistisch met een speciaal detail, een touch: de opvallende, dikke zool. Ik twijfelde eerst, bang dat ook dit model niet flatterend zou staan. Daarnaast zijn de sneakers ook wat aan de prijzige kant, voor een simpel wit model. Na enige twijfel besloot ik toch om de sneakers te kopen.

Sold out!

Wekenlang heb ik moeten wachten tot de geliefde sneakers eindelijk weer binnen waren. Ik heb ze uiteindelijk weten te bemachtigen bij Verso, in Antwerpen. Toen ik het belletje kreeg dat ze er waren, was ik dolblij. Ik heb de witte sneaker gekocht met een bordeaux achterkant. Mijn keuze voor de kleur bordeaux was snel gemaakt. Ik wilde toch nét dat extraatje en niet zomaar een basic kleur zoals zwart.

Een aanrader vind ik de sneakers zeker voor iedereen die nog twijfelt. Ze zijn comfortabel en eenvoudig te combineren. De sneakers lopen super. Wel worden ze snel vuil, maar wat wil je dan ook met spierwitte sneakers?

Categorie: Fashionmarketing

Primaire Sidebar

The School of Marketing is een website van de bacheloropleiding Marketing van de Karel de Grote Hogeschool.

  • Lees de blogberichten >
  • Ontdek alles over de opleiding >
  • Werk als bedrijf met de opleiding samen >
  • Bekijk interviews met alumni >

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram

Blogthema’s

  • Adverteren (11)
  • Alumni (7)
  • Bedrijfsmanagement (5)
  • Contentmarketing (5)
  • Docenten (3)
  • Duurzame marketing (4)
  • E-commerce (2)
  • Events (16)
  • Fashionmarketing (141)
  • Klanten (1)
  • Marketingtips (10)
  • Merken (12)
  • Privacy & GDPR (2)
  • Redactieteam (39)
  • Sales (1)
  • SEO (8)
  • Social Media (7)
  • Stageverhalen (173)
  • Student in de spotlight (6)
  • Technologie (9)
  • Toekomst van marketing (3)
  • Usability & UX (1)

Footer

Over deze site

The School of Marketing, dat is de studentenblog van de opleiding Marketing van de Karel de Grote Hogeschool, Antwerpen. De studentenredactie houdt je up-to-date over wat er gebeurt op Campus Groenplaats!

Contacteer ons

Gebruik het contactformulier

Informatie

voor studiekiezers
voor bedrijven die willen samenwerken

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram

Copyright © 2023 | Karel de Grote Hogeschool | Privacybeleid | Cookiebeleid