• Door naar de hoofd inhoud
  • Skip to secondary menu
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

The School of Marketing

Marketingblog door KdG-studenten


  • Home
  • Blog
  • Voor studiekiezers
  • Voor bedrijven
  • Vacatures
  • Alumni
  • Redactie
  • Contact

5 Zaken Die Elke Marketingstudent Moet Weten

30 oktober 2015 By Chamzat Tambiyev

Als redactielid van The School of Marketing mocht ik op 28/10 mee naar de Marketing Experience Night. Buiten gastsprekers en docenten waren er ook alumni aanwezig! Ik vroeg hen om advies voor marketingstudenten. Na tientallen jonge, succesvolle afgestudeerden te “ondervragen”, schreef ik een lijstje van 5 punten die telkens terugkwamen:

1) Wees geëngageerd

Ga naar alle lessen en doe actief mee, stel vragen, ga naar events (of volg onze blog voor verslagjes). Organiseert je jeugdbeweging een feestje, waarom niet gebruik maken van je kennis als marketeer om daar een succes van te maken? Maak ook op tijd je taken en bereid je op tijd voor op de examens, dan houd je normaal gezien nog wat tijd over voor tip 2:

2) Maak gebruik van (gratis) online cursussen

Zoek eens enkele vacatures op voor marketeers. Al snel zal je merken dat kennis van Photoshop, HTML, CSS, Design en/of Google Analytics vaak wordt opgegeven als een vereiste. Zeker als je in online marketing wilt werken. Maak gebruik van het grote aanbod aan (gratis) online cursussen op het internet. Bij de meeste cursussen kan je zelfs een certificaat behalen als je het voltooit! Weet je niet waar te beginnen? Hier zijn enkele resources die meerdere malen werden genoemd:

  • Codeacademy

Digitale marketing wordt elke dag populairder, en vele marketingstudenten zullen in deze sector belanden. Dan is het wel handig dat je kunt omgaan met de digitale programma’s. Deze site zal je helpen om de basis te begrijpen van de belangrijkste programmeertalen.

  • Google Analytics

Google heeft zijn eigen programma om analytische date te verwerken. Het wordt gebruikt door bijna alle sites om te zien hoe ze ervoor staan. Google heeft een cursus uitgebracht om je te helpen omgaan met deze programma. Op het einde krijg je ook een erkende certificaat! Dat zal mooi staan op je LinkedIn profiel.

  • Udemy

Van Excel tot Photoshop tot 3D animatie, je vindt het allemaal op Udemy. Een site met een uitgebreide verzameling van diverse online cursussen, meestal samengesteld voor echte experts.

3) Leer netwerken

Succeeding in business is all about making connections.

– Richard Branson

Vele alumni vonden hun job via hun netwerk. Een vriend die zijn eigen zaak heeft gestart, een manager op een event die net iemand zoals jou nodig had… Tijdens je carrière bij KdG zal je heel wat invloedrijke mensen tegenkomen. Probeer deze kansen te benutten om je naam bekend te maken. Hoe moet je nu eigenlijk netwerken? Eventjes geduld, daar mag je in de nabije toekomst een uitgebreid artikel van verwachten. Update nu al je LinkedIn-profiel met behulp van deze handleiding!

4) Een diploma marketing betekent niet dat je in marketing moet werken.

Een deel van de alumni konden, met hun diploma marketing, aan de slag in een andere sector.  Als vers-afgestudeerde student marketing moet je dus niet per se beginnen in marketing, je kan ook kiezen voor human resources, sales, management en zelfs logistiek.

5) Begin op tijd te zoeken naar een stageplek

In het derde jaar ga je enkele maanden op stage. Kies je voor een stage in het buitenland? Dat zal zeker een ervaring worden om nooit te vergeten, en je zal enorm groeien als persoon. Kies je een stage in het binnenland? De kans is dan groot, als je het goed doet, dat je daarna mag beginnen bij dat bedrijf!

Of je nu kiest om ver weg te trekken, of liever dichter bij je roots te blijven, dat maakt niet uit. Maar zorg ervoor dat je op tijd begint te zoeken naar een stageplek bij een bedrijf die je aanspreekt!

 

Categorie: Opleidingnieuws Tags: featured

Primaire Sidebar

The School of Marketing is een website van de bacheloropleiding Marketing van de Karel de Grote Hogeschool.

  • Lees de blogberichten >
  • Ontdek alles over de opleiding >
  • Werk als bedrijf met de opleiding samen >
  • Bekijk interviews met alumni >

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram

Blogthema’s

  • Adverteren (11)
  • Alumni (7)
  • Bedrijfsmanagement (5)
  • Contentmarketing (5)
  • Docenten (2)
  • Duurzame marketing (4)
  • E-commerce (2)
  • Events (16)
  • Fashionmarketing (141)
  • Klanten (1)
  • Marketingtips (10)
  • Merken (12)
  • Privacy & GDPR (2)
  • Redactieteam (38)
  • Sales (1)
  • SEO (8)
  • Social Media (7)
  • Stageverhalen (174)
  • Student in de spotlight (5)
  • Technologie (9)
  • Toekomst van marketing (3)
  • Usability & UX (1)

Footer

Over deze site

The School of Marketing, dat is de studentenblog van de opleiding Marketing van de Karel de Grote Hogeschool, Antwerpen. De studentenredactie houdt je up-to-date over wat er gebeurt op Campus Groenplaats!

Contacteer ons

Gebruik het contactformulier

Informatie

voor studiekiezers
voor bedrijven die willen samenwerken

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram

Copyright © 2022 | Karel de Grote Hogeschool | Privacybeleid | Cookiebeleid

Een vraag over cookies & tracking...
Wij gebruiken cookies, o.a. om de siteprestaties te analyseren met Google Analytics. Google kan uw data verwerken in de Verenigde Staten. Voor welke cookies geeft u toestemming?
Functioneel Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een website of over verschillende websites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
Beheer opties Beheer diensten Beheer leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Bekijk voorkeuren
{title} {title} {title}