• Door naar de hoofd inhoud
  • Skip to secondary menu
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

The School of Marketing

Marketingblog door KdG-studenten


  • Home
  • Blog
  • Voor studiekiezers
  • Voor bedrijven
  • Vacatures
  • Alumni
  • Redactie
  • Contact

A little GIRL’s dream come true ; achter de schermen bij modehuis FNG

16 mei 2016 By Kato Heyvaert

Als kind droomde ik van het ontwerpen van mijn eigen kledinglijn. Ik was op jonge leeftijd al erg geïnteresseerd in mode en alles wat daarbij komt kijken. Na enkele gefaalde pogingen om patronen te tekenen en op amateuristische wijze jurkjes te maken voor mijn barbies besefte ik snel dat het nodige talent ver zoek was. In mijn hoofd spookte al snel vragen zoals: hoe komen trends tot stand, waarom willen vrouwen absoluut een kledingstuk van een wereldberoemde Fashion Designer, hoe komt het dat we allemaal een bepaalde kledingstijl mooi of juist niet mooi vinden etc? En vooral: hoe kan ik ervoor zorgen dat een merk door iedereen gedragen wil worden?

Toen ik mijn studies Multimedia afrondde en hoorde over het keuzevak Fashion Marketing die de studierichting Marketing aan de Karel de Grote-Hogeschool te bieden heeft, was mijn keuze snel gemaakt.
Een leuke motivatiebrief en CV zorgde voor een sollicitatiegesprek bij het modehuis FNG International. Zo werd ik Trainee Marketing @ CKS Fashion. FNG is verantwoordelijk voor verschillende modemerken, van het eerste ontwerp tot het verdelen en verzorgen van activaties in winkels.

Ondergedompeld in de wondere wereld van kleren

Vol gezonde stress en hoge verwachtingen begon ik mijn eerste dag bij FNG. Ik werd aan iedereen voorgesteld, werd betrokken bij belangrijke meetings en het marketingplan werd me zorgvuldig uitgelegd. Ik bedenk samen met mijn collega’s marketingcampagnes, we zorgen ervoor dat fotoshoots volgens plan verlopen en selecteren nadien de beste beelden voor het lookbook. We zoeken constant naar interessante influencers om mee samen te werken. Zo werkt CKS momenteel samen met Polienne; een bekende fashionblogger maar ook Amélie Lens, DJ en model is de nieuwe influencer van Friday (het stoere zusje van CKS). Wanneer ik tijd over heb volg ik de trends/bloggers op de voet. Het leukste aan deze stage vind ik het contact met de kleding. Zo zie ik toekomstige collecties; wat zijn de trends voor de volgende zomer, wat zijn de nieuwe winterkleuren,etc. Zo mocht ik zelfs stuks uit de wintercollectie pre-testen, YEEY! J Een zalige, coole, leuke en leerrijke manier om na drie jaar theorie om te zetten in praktijk & dan nog wel in de modesector. Ik ben enorm gelukkig dat elke dag een uitdaging is op mijn stage, in een creatieve werkomgeving met mensen die er gelukkig van worden anderen te zien en helpen groeien.

Categorie: Stageverhalen

Primaire Sidebar

The School of Marketing is een website van de bacheloropleiding Marketing van de Karel de Grote Hogeschool.

  • Lees de blogberichten >
  • Ontdek alles over de opleiding >
  • Werk als bedrijf met de opleiding samen >
  • Bekijk interviews met alumni >

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram

Blogthema’s

  • Adverteren (11)
  • Alumni (7)
  • Bedrijfsmanagement (5)
  • Contentmarketing (5)
  • Docenten (3)
  • Duurzame marketing (4)
  • E-commerce (2)
  • Events (16)
  • Fashionmarketing (141)
  • Klanten (1)
  • Marketingtips (10)
  • Merken (12)
  • Privacy & GDPR (2)
  • Redactieteam (39)
  • Sales (1)
  • SEO (8)
  • Social Media (7)
  • Stageverhalen (173)
  • Student in de spotlight (6)
  • Technologie (9)
  • Toekomst van marketing (3)
  • Usability & UX (1)

Footer

Over deze site

The School of Marketing, dat is de studentenblog van de opleiding Marketing van de Karel de Grote Hogeschool, Antwerpen. De studentenredactie houdt je up-to-date over wat er gebeurt op Campus Groenplaats!

Contacteer ons

Gebruik het contactformulier

Informatie

voor studiekiezers
voor bedrijven die willen samenwerken

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram

Copyright © 2023 | Karel de Grote Hogeschool | Privacybeleid | Cookiebeleid