A week in the life of: marketing stagiaire bij Duvel Moortgat

Yasmine Goosen

De stage. Of de laatste eindsprint naar je diploma. Ik mocht begin maart als ‘Global Digital Marketing Intern’ starten bij een bedrijf dat bij velen wellicht een belletje doet rinkelen: Duvel Moortgat. Als bierliefhebber en content marketing enthousiasteling combineer ik hier verschillende interesses, ideaal! Ik geef jullie graag een kijkje in een (a)typische week van een Global Marketing teamlid in deze iconische brouwerij.

Maandag: tijd voor een frisse start

Op een maandagochtend de Ring én de A12 overleefd… Dan heb je echt het gevoel dat je deze week alles aankan. Ik kom meestal aan in Puurs rond 8u30, fris en fruitig. Ik werk voor de Liefmans Vedett Triple d’AnversMaredsous tribe. Ideaal om totaal uiteenlopende merken te leren kennen! Vandaag rond ik een vrij groot onderzoek af: een concurrentieanalyse voor Liefmans. Binnenkort presenteer ik deze misschien aan het hele team, spannend! Dat wordt vast een ‘out of my comfort zone’ moment, maar die leer je appreciëren op een stage. Vanochtend hadden we ook ons eerste intervisiemoment. Heel interessant om te horen hoe het met mijn medestudenten op stage gaat. Wat hun ervaringen zijn en met welke leuke projecten ze zich bezighouden.

Dinsdag: het teken dat ik maandag (succesvol) overleefde

Dinsdag start altijd met een team meeting. Het hele global marketing team zit samen om enkele zaken te bespreken en te delen. Altijd een leuk moment. Nog leuk: vandaag is een content dagje! Ik bekijk enkele video’s rond een campagne en kijk ze na op fouten. Staat het correcte, nieuwe logo er wel op? Loopt er iets mis met het geluid? Heel zinvol werk dus. Ik mocht dan ook meteen mijn feedback briefen aan het agency waar we voor deze content mee samenwerkten. Vandaag stopt mijn dag net iets vroeger, tijd om te softballen! Want ja, vrije tijd is ook nog belangrijk.

Woensdag: party time!

Extra speciale dag vandaag… Iedereen komt volledig dressed up, pimped out, chromed out naar kantoor. Verzoekje van een lieve collega die binnenkort vertrekt. Iedereen ziet er top uit! Naast wat routinetaken, kreeg ik ook een nieuwe opdracht voorgeschoteld. Meewerken aan campaign funnels voor Liefmans. Héél digital marketing-gericht dus. We kennen de fameuze woorden allemaal nog: See – Think – Do – Care. Hier is het heel fijn dat ik ook mijn eigen inbreng mag leveren. De visie van een jonge student wordt geapprecieerd! En nu, 17u30: Beer O’ Clock! Onder het motto ‘work hard, play hard’ genieten we samen (in onze fancy outfits) van een drankje in het Duvel Depot als mooi afscheidsfeestje. Genoeg fantastische merken om van te proeven 😉.

Donderdag: Big Brain Energy

Een dag volledig gewijd aan campaign funnels! Wie targeten, op welke momenten? Waarmee trekken we ze over de streep? Een van mijn stageverwachtingen was “ik wil graag meer leren over content strategie”. Wel, daar zijn we mooi mee bezig. Het fijne is dat ik redelijk vrij wordt gelaten in hoe ik bepaalde zaken invul. Zelfstandig werken is zeker een pluspunt voor mij. Dat neemt natuurlijk niet weg dat ik met al mijn vragen bij mijn mentor en bij de rest van het team terecht kan. Wanneer iets vastloopt of niet lukt, staat er altijd wel iemand klaar. Ik voel me hier heel erg op mijn plek! Ik heb ook weer heel leuke feedback gekregen over mijn concurrentieanalyse. Het geeft veel voldoening om te horen dat je effectief goed bezig bent. Oef!

Vrijdag: TGIP – Thank God (of ja, Duvel) It’s Paasvakantie

De laatste dag voor de paasvakantie! Die breng ik door met wat thuiswerk. Mijn mentor moest zelf ergens anders zijn. Dus een ideaal moment voor mij om de drukke wegen te vermijden. En met volle focus vanuit mijn home office te werken. Het kwam mooi uit, want op deze 1 april lag er opeens overal sneeuw?! Over 1 april gesproken, hebben jullie ons Duvel-tastisch verhaal gespot? Ik ben benieuwd wie er allemaal is ingelopen… De rest van mijn dag werd opgevuld door target audiences met hun customer journey. Interesting stuff! Heel tof om te zien hoe theorie van doorheen de opleiding tot leven komt in een echte context. En nu, tijd voor paasvakantie! Alles even op een rijtje zetten. Bekomen van de eerste indrukken en rustig ademhalen. Zalig.

Zo, dit was een korte blik in mijn leven als marketing stagiaire! Wil je nog meer weten over mijn ervaringen tijdens stage? Hoe het is om dat te doen binnen Duvel Moortgat? Over de opleiding of nog iets helemaal anders? Stuur mij gerust een berichtje!
Ik ben alvast heel benieuwd wat er de komende maanden nog op mijn pad komt in deze geweldig leuke wereld in een fantastisch team! 😊