• Door naar de hoofd inhoud
  • Skip to secondary menu
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

The School of Marketing

Marketingblog door KdG-studenten


  • Home
  • Blog
  • Voor studiekiezers
  • Voor bedrijven
  • Vacatures
  • Alumni
  • Redactie
  • Contact

Adidas (weer) in een nieuw jasje

28 maart 2017 By Sebastien Krug

Adidas – ‘Die Marke mit den Drei Streifen’

Adidas ‘Die Marke mit den Drei Streifen’ (het merk met de drie strepen), is de laatste jaren (opnieuw) hot! Buiten haar merkbekendheid in de sportwereld is Adidas de laatste twee zomers niet meer weg te denken uit het dagelijkse leven! Elke modebewust persoon heeft wel iets van het Adidas dat hij of zij draagt.

Zelf ben ik een groot liefhebber van Adidas. Zijnde het voor sportgerief maar ook voor dagdagelijks gebruik! Waarschijnlijk is de ‘Adidas Superstar’ dé schoen van de afgelopen twee zomers. ‘Adidas Superstar’ is een collectie dat al jaren meegaat maar telkens vernieuwd wordt door haar collaboraties met bijvoorbeeld Pharell Williams. Geloof me deze schoenen zijn en zullen altijd een hype blijven. Ik kan het mij nog herinneren alsof het gisteren was, deze waren in het jaar 2002 ook heel hype waren. Ik zie nog hoe mijn leerkracht met deze schoenen rondliep.

Enkele jaren terug (2013) is Adidas in zee gegaan met rapper Kanye West. In 2015 hebben ze de Yeezy (Kanye West zijn bijnaam is Yeezus. Hierbij wouden ze de link leggen tussen de ontwerper en de schoen) uitgebracht. Een schoen dit naar mijn persoonlijke mening veel te duur is, maar het is een schoen die wel oogt! Deze schoen was een groter succes dan verwacht, zodoende dat er al drie collecties zijn uitgebracht.

Adidas haar laatste stunt is de lancering van een kledinglijn (schoenen en in eerste instanties voetbaltruitjes voor Real Madrid en Bayern Munchen) gemaakt uit oceaanafval. Ik heb deze truitjes kunnen bewonderen toen ik zelf in Madrid was en was echt onder de indruk van de kwaliteit! Ook vind ik het een schitterend initiatief van Adidas om zo haar steentje bij te dragen bij de milieuontwikkeling. Taferelen zoals tijdens de Olympische Spelen te Rio de Janeiro waar er een hele baai overrompeld wordt meer drijvend plastic, is dramatisch voor de leefruimte van de aanwezige dierensoorten.

Bronnen:

http://www.hln.be/hln/nl/40/Style/article/detail/2421798/2015/08/13/Deze-10-iconische-schoenen-gaan-nooit-meer-uit-de-mode.dhtml
https://nl.wikipedia.org/wiki/Adidas
https://en.wikipedia.org/wiki/Adidas_Yeezy
http://nos.nl/artikel/2141403-afvalshirts-voor-real-en-bayern.html
http://www.hln.be/hln/nl/40/Style/article/detail/2968153/2016/11/08/Adidas-verkoopt-sneakers-uit-oceaanafval.dhtml
http://nos.nl/rio2016/artikel/2122524-olympische-baai-rio-is-nog-steeds-sterk-vervuild.html

Categorie: Fashionmarketing

Primaire Sidebar

The School of Marketing is een website van de bacheloropleiding Marketing van de Karel de Grote Hogeschool.

  • Lees de blogberichten >
  • Ontdek alles over de opleiding >
  • Werk als bedrijf met de opleiding samen >
  • Bekijk interviews met alumni >

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram

Blogthema’s

  • Adverteren (11)
  • Alumni (7)
  • Bedrijfsmanagement (5)
  • Contentmarketing (5)
  • Docenten (3)
  • Duurzame marketing (4)
  • E-commerce (2)
  • Events (16)
  • Fashionmarketing (141)
  • Klanten (1)
  • Marketingtips (10)
  • Merken (12)
  • Privacy & GDPR (2)
  • Redactieteam (39)
  • Sales (1)
  • SEO (8)
  • Social Media (7)
  • Stageverhalen (173)
  • Student in de spotlight (6)
  • Technologie (9)
  • Toekomst van marketing (3)
  • Usability & UX (1)

Footer

Over deze site

The School of Marketing, dat is de studentenblog van de opleiding Marketing van de Karel de Grote Hogeschool, Antwerpen. De studentenredactie houdt je up-to-date over wat er gebeurt op Campus Groenplaats!

Contacteer ons

Gebruik het contactformulier

Informatie

voor studiekiezers
voor bedrijven die willen samenwerken

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram

Copyright © 2023 | Karel de Grote Hogeschool | Privacybeleid | Cookiebeleid