• Door naar de hoofd inhoud
  • Skip to secondary menu
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

The School of Marketing

Marketingblog door KdG-studenten


  • Home
  • Blog
  • Voor studiekiezers
  • Voor bedrijven
  • Vacatures
  • Alumni
  • Redactie
  • Contact

Angels everywhere…

16 februari 2018 By Kirsten Maes

Vorige week was ik op bezoek bij mijn ouders. Een blauw kaartje op de kast trok direct mijn aandacht.

Lichtblauw en blinkend…

Angel parfum

Het was het kerstkaartje van Thierry Mugler. Mijn mama is verzot op zijn Angel parfum. Meer nog, dit parfum is ondertussen een onmisbaar deel van haar geworden.

Dat is het fascinerende aan parfums. Consumenten kopen eten omdat ze het lekker vinden. Ze kopen decoratie voor hun woning omdat ze het mooi vinden. Maar parfum… dat kopen ze omdat ze hiermee kunnen tonen wie ze zijn. Het parfum vult hun persoonlijkheid aan en maakt hen uniek.

Maar wat is de instinker bij parfums?

Juist ja, het is moeilijk om te verkopen. Via een commercial op tv kunnen de merken tonen welke personen bij hen passen.
Allemaal goed en wel, maar hoe weten we of de parfum ook een lekkere geur heeft?

Angel sterretjes met parfum

Hier heeft Thierry Mugler een sublieme oplossing voor gevonden. Het Angel kerstkaartje is niet alleen mooi blauw en glanzend, er zitten ook stervormige stickertjes in. De sterretjes bevatten de heerlijke geur van het parfum.

De vrouw die het kaartje ontvangt kan de sterretjes gebruiken om ze op brieven / kaartjes / tekeningen te plakken die ze zelf aan anderen geeft. Zo drukt ze er haar stempel op, maar tevens ook die van Thierry Mugler.

 

Van geweldige mond-aan-mond-reclame, of beter nog neus-aan-neus-reclame, gesproken!

Categorie: Merken Tags: featured

Over Kirsten Maes

Hey, jij daar!
Ik ben heel nieuwsgierig en schrijf super graag. Ik zal dan ook mijn neus in alle marketingzaken steken en jullie hiervan op de hoogte houden.
Laat gerust een boodschap achter of stel vragen in de comment section.
Veel leesplezier!

Primaire Sidebar

The School of Marketing is een website van de bacheloropleiding Marketing van de Karel de Grote Hogeschool.

  • Lees de blogberichten >
  • Ontdek alles over de opleiding >
  • Werk als bedrijf met de opleiding samen >
  • Bekijk interviews met alumni >

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram

Blogthema’s

  • Adverteren (11)
  • Alumni (7)
  • Bedrijfsmanagement (5)
  • Contentmarketing (5)
  • Docenten (3)
  • Duurzame marketing (4)
  • E-commerce (2)
  • Events (16)
  • Fashionmarketing (141)
  • Klanten (1)
  • Marketingtips (10)
  • Merken (12)
  • Privacy & GDPR (2)
  • Redactieteam (39)
  • Sales (1)
  • SEO (8)
  • Social Media (7)
  • Stageverhalen (173)
  • Student in de spotlight (6)
  • Technologie (9)
  • Toekomst van marketing (3)
  • Usability & UX (1)

Footer

Over deze site

The School of Marketing, dat is de studentenblog van de opleiding Marketing van de Karel de Grote Hogeschool, Antwerpen. De studentenredactie houdt je up-to-date over wat er gebeurt op Campus Groenplaats!

Contacteer ons

Gebruik het contactformulier

Informatie

voor studiekiezers
voor bedrijven die willen samenwerken

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram

Copyright © 2023 | Karel de Grote Hogeschool | Privacybeleid | Cookiebeleid