• Door naar de hoofd inhoud
  • Skip to secondary menu
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

The School of Marketing

Marketingblog door KdG-studenten


  • Home
  • Blog
  • Voor studiekiezers
  • Voor bedrijven
  • Vacatures
  • Alumni
  • Redactie
  • Contact

Bart De Sloover over affiliatemarketing en online ondernemen

7 mei 2013 By Dieter Vertessen

barveeOp 23 april verwelkomden we in het keuzevak Online Marketingcommunicatie Bart De Sloover van Barvee. Deze autodidact beheert een groot aantal websites (waaronder www.zomerbrochure.be en www.zucht.be) en Facebook-pagina’s.

Succes met affiliatemarketing

Bart De Sloover is een van de weinige ondernemers in België die inzet op affiliatemarketing. Eenvoudig gezegd is het een marketingsysteem waarmee eigenaars van websites reclame maken voor diensten van bedrijven, in ruil voor commissie. Grote affiliatenetwerken als TradeTracker, Tradedoubler en Zanox brengen adverteerders en eigenaars van websites bij elkaar. Wanneer iemand een reis boekt na op een link op www.zomerbrochure.be geklikt te hebben, verdient Barvee geld.

Omdat in België nog niet alle nichemarkten zijn ingenomen – in tegenstelling tot in Nederland – is het mogelijk om bij ons succesvol aan affiliatemarketing te doen.

Onderneem en start vandaag

De gastles van De Sloover is meer dan een uiteenzetting over affiliate marketing. Bovenal wil hij de studenten warm maken om zelf te ondernemen. Om zelf een nicheblog te starten en ervaring op te bouwen met online marketing. Je leert het eigenlijk alleen maar door te doen. Begin vandaag nog, niet morgen.

Het gratis CMS (Content Management System) WordPress komt daarbij bijzonder goed van pas. Het systeem laat toe zonder technische voorkennis een website te bouwen, die voldoet aan de SEO-richtlijnen van Google.

Oefening: ga op zoek naar een interessante niche

Tot slot bedenken de studenten enkele interessante thema’s voor nichewebsites en onderzoeken ze hoe ze geld kunnen verdienen. Een interessante oefening? Zeker en vast. Studenten hebben véél ideeën, nu hopen dat ze de moed hebben ze uit te werken!

Op de hoogte blijven van wat Bart De Sloover doet? Volg Barvee op Twitter!

Categorie: Opleidingnieuws Tags: featured

Over Dieter Vertessen

Ik beheer de technische kant van deze website. Ik zorg ervoor dat alle knopjes werken. Het is ook mijn job om de wilde ideeën van de redactie in te tomen om zo alles technisch haalbaar te houden.

Op KdG doceer ik vooral vakken over online marketing, met een focus op Google (SEO & SEA).

Primaire Sidebar

The School of Marketing is een website van de bacheloropleiding Marketing van de Karel de Grote Hogeschool.

  • Lees de blogberichten >
  • Ontdek alles over de opleiding >
  • Werk als bedrijf met de opleiding samen >
  • Bekijk interviews met alumni >

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram

Blogthema’s

  • Adverteren (11)
  • Alumni (7)
  • Bedrijfsmanagement (5)
  • Contentmarketing (5)
  • Docenten (2)
  • Duurzame marketing (4)
  • E-commerce (2)
  • Events (16)
  • Fashionmarketing (141)
  • Klanten (1)
  • Marketingtips (10)
  • Merken (12)
  • Privacy & GDPR (2)
  • Redactieteam (38)
  • Sales (1)
  • SEO (8)
  • Social Media (7)
  • Stageverhalen (174)
  • Student in de spotlight (5)
  • Technologie (9)
  • Toekomst van marketing (3)
  • Usability & UX (1)

Footer

Over deze site

The School of Marketing, dat is de studentenblog van de opleiding Marketing van de Karel de Grote Hogeschool, Antwerpen. De studentenredactie houdt je up-to-date over wat er gebeurt op Campus Groenplaats!

Contacteer ons

Gebruik het contactformulier

Informatie

voor studiekiezers
voor bedrijven die willen samenwerken

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram

Copyright © 2022 | Karel de Grote Hogeschool | Privacybeleid | Cookiebeleid

Een vraag over cookies & tracking...
Wij gebruiken cookies, o.a. om de siteprestaties te analyseren met Google Analytics. Google kan uw data verwerken in de Verenigde Staten. Voor welke cookies geeft u toestemming?
Functioneel Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een website of over verschillende websites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
Beheer opties Beheer diensten Beheer leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Bekijk voorkeuren
{title} {title} {title}