• Door naar de hoofd inhoud
  • Skip to secondary menu
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

The School of Marketing

Marketingblog door KdG-studenten


  • Home
  • Blog
  • Voor studiekiezers
  • Voor bedrijven
  • Vacatures
  • Alumni
  • Redactie
  • Contact

Becoming a Hybrid marketer

2 april 2019 By Patricia Maes

hybrid stage patricia

Op 25 februari was het zo ver. Ik stapte vol zenuwen, met een serieuze jetlag maar vooral ook met veel goesting Hybrid Agency in Antwerpen binnen. Het begin van een stage die alles is wat ik hoopte en zelfs nog meer.

In het begin van mijn stage heb ik vooral mijn collega’s geholpen met kleine taakjes uitvoeren zoals het schrijven van een Facebook advertentie of de search terms van Google ads campagnes overlopen om deze te optimaliseren. Ik mocht ook regelmatig meekijken bij taken van collega’s, zo heb ik geleerd met de Google Adwords Editor te werken om efficiënt campagnes op te zetten. Tussendoor heb ik ook meerdere Google certificaten behaald. Naarmate mijn stage vorderde kreeg ik steeds meer taken en verantwoordelijkheid.

Mijn takenpakket in het kort:

  • campagnes uitdenken en opzetten op sociale media
  • campagnes opzetten voor Google (search, display, video,…)
  • content plan volledig uitwerken
  • sociale media beheren
  • blogs schrijven
  • linkbuilding
  • pingpong
  • zoekwoordenonderzoek
  • campagnes optimaliseren en resultaten opvolgen
  • en nog veel meer

Mijn divers takenpakket heeft ervoor gezorgd dat ik heb kunnen proeven van alle aspecten van online marketing. Een echt hybride stage dus. Na een dikke maand bij Hybrid ben ik zeker van een geslaagde stage. No horror stories here.

Categorie: Stageverhalen

Primaire Sidebar

The School of Marketing is een website van de bacheloropleiding Marketing van de Karel de Grote Hogeschool.

  • Lees de blogberichten >
  • Ontdek alles over de opleiding >
  • Werk als bedrijf met de opleiding samen >
  • Bekijk interviews met alumni >

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram

Blogthema’s

  • Adverteren (11)
  • Alumni (7)
  • Bedrijfsmanagement (5)
  • Contentmarketing (5)
  • Docenten (3)
  • Duurzame marketing (4)
  • E-commerce (2)
  • Events (16)
  • Fashionmarketing (141)
  • Klanten (1)
  • Marketingtips (10)
  • Merken (12)
  • Privacy & GDPR (2)
  • Redactieteam (39)
  • Sales (1)
  • SEO (8)
  • Social Media (7)
  • Stageverhalen (173)
  • Student in de spotlight (6)
  • Technologie (9)
  • Toekomst van marketing (3)
  • Usability & UX (1)

Footer

Over deze site

The School of Marketing, dat is de studentenblog van de opleiding Marketing van de Karel de Grote Hogeschool, Antwerpen. De studentenredactie houdt je up-to-date over wat er gebeurt op Campus Groenplaats!

Contacteer ons

Gebruik het contactformulier

Informatie

voor studiekiezers
voor bedrijven die willen samenwerken

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram

Copyright © 2023 | Karel de Grote Hogeschool | Privacybeleid | Cookiebeleid