Reisverslag KdG-Marketing Hong Kong

In maart 2019 reisden studenten marketing van KdG naar Hong Kong. Hieronder lees je het verslag van studenten Cansu Temel en Robinne Kingma.

Néih hou!

Aangekomen in Zaventem en mentaal ‘klaar’ voor de 12uur lange vlucht, zijn we met 16 studenten en 4 begeleiders op het vliegtuig gestapt. Slaapproblemen, vervelen, honger, krampen… we hadden er genoeg van, maar konden niet wachten om Hong Kong te gaan ontdekken. Eindelijk aangekomen in Hong Kong, door de douane geraakt en op de bus gestapt, hunkerden we naar ons bedje. We verbleven in het Metropark hotel in Kowloon, wat zeker een aanrader is! Doordat we zo vroeg geland waren, konden we nog niet meteen inchecken aangezien het full house was in het hotel. Super veel last van de jetlag en volledig uitgeput zijn we de buurt alvast gaan verkennen. Ons hotel lag dicht bij het centrum, zo konden we al een deel van Hong Kong bezichtigen.

De eerste avond was een mooi startschot van onze reis: we zijn gaan kijken naar de Symphony of Lights, een lichtshow tussen de 2 skylines van Hong Kong. Ondanks de mist en de smog was het toch nog een mooie show. De skylines van Hong Kong zijn super indrukwekkend en gaven een prima eerste indruk van deze mega stad. We waren er vólledig klaar voor!

The highest Bar in the world

De volgende dag waren we in Hong Kong Central, waar we de mid-level escalators hebben bezocht. Dit zijn de roltrappen die twee keer per dag van richting veranderen. Daarna hebben we de prachtige Man Mo-Tempel bezocht die in Central, Hollywood road gelegen is. In deze tempel worden de goden van Martial arts en literatuur aanboden. Na honderden foto’s en lekker eten, hebben we onze weg verder gezet naar Wan Chai. Hier hebben we de Times Square bezocht, een reuze shopping center met heel veel designer clothing. Het weer viel die dag een beetje tegen, maar toch hebben we er het meeste uit gehaald.

Tijdens de avond werd het weer iets beter en trokken we naar de 118de verdieping van The Ritz-Carlton , waar de hoogste bar van de wereld zich bevindt, Ozone … op een hoogte van 484m! Al genietend van een ge-wel-dig uitzicht hebben we onze cocktail opgedronken. Hong Kong lag letterlijk onder onze voeten.

Boeddha & Tai O

De volgende dag vertrokken we naar Ngong Ping met de kabelbaan. De rit duurde ongeveer 30 minuten, we vlogen letterlijk over Hong Kong en het uitzicht was fenomenaal. Eenmaal aangekomen konden we genieten de grootste zittende boeddha, de prachtige tempels en het zonnetje. Het was een indrukwekkende ervaring.

Daarna gingen we met een busje – tegen 50km per uur – de berg af en werden we goed heen en weer geschud door de slingerbochtjes. Uiteindelijk kwamen we aan in Thai O waar we met z’n allen besloten een boottochtje in het vissersdorp te maken. Zo zie je maar dat Hong Kong niet enkel luxe is.

Las Vegas in Hong Kong

Vroeg uit de veren, want we gaan naar Las Vegas! Nou ja, de kleinere versie ervan, Macau. Met de speed ferry zijn we op een uur aangekomen op het eiland vlak bij Hong Kong. Hier was tevens ook een douane, dus onze paspoorten moesten mee. Wat speciaal is aan Macau, is dat je aan de ene kant de armoede hebt en aan de andere kant de rijkdom. Twee verschillende werelden op één eiland. De hotels die je vindt in Las Vegas, vind je ook in Maucau, zoals The Venetian en The Parisian , waar we natuurlijk ons gokje moesten wagen.

Disneyland

Naast alle toeristische en prachtige bezienswaardigheden hebben we natuurlijk ook tijd gemaakt voor een beetje Marketing! Wij werden voor één dag Cast Member in Disneyland Hong Kong. Cast members zijn de werknemers van Disney die telkens een show komen geven, ook al is dit het park proper houden. Als nieuwe Cast members kregen we een training van Milo. Hij nam ons mee door het park en in de backstage waar het magisch verhaal van Disney begint.

De 4 belangrijkste Key-words van Disneyland Hong Kong zijn: safety, courtesy, show en efficiency. De volgorde van de Keys zijn belangrijk, om de Cast Members eraan te herinneren dat veiligheid de prioriteit moet zijn bij elke beslissing die ze nemen en nooit mag worden opgeofferd voor een andere Key.
Naast het leren, hoort natuurlijk ook een beetje fun. Om de Cast Members van Disneyland te observeren en beoordelen, mochten we samen met de docenten een ritje in de Space Mountain maken. Na de training van ongeveer 2 à 3 uur, konden we het park ontdekken en het kind in ons naar boven halen. Een vermoeiende maar, super leerrijke dag.

Dit was ons fantastisch Hong Kong avontuur! Voor meer beelden kan je bij de highlights van KdGHogeschool op Instagram kijken naar het verhaal van Cansu@HongKong.