• Door naar de hoofd inhoud
  • Skip to secondary menu
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

The School of Marketing

Marketingblog door KdG-studenten


  • Home
  • Blog
  • Voor studiekiezers
  • Voor bedrijven
  • Vacatures
  • Alumni
  • Redactie
  • Contact

Cartamundi, where magic and cards come together

20 juni 2018 By Angie Van den Bremt

Monopoly, Trivial Pursuit, Wie is het?, Cluedo… allemaal spelletjes die je ongetwijfeld moet kennen. Maar waar komen deze bekende namen nu eigenlijk vandaan? Wel, bij de grootste producent en verkoper van kaart- en bordspellen, Cartamundi.                                                                                                                                                                                                                                                            14 weken lang een kijkje achter de schermen nemen bij deze hechte familie van spelletjesproducenten leek mij een droomstage.

A♡ for cards
Op 26 februari vertrok ik met een tas vol moed, enthousiasme, maar ook een tikkeltje angst naar het fameuze bedrijf. In de eerste weken kreeg ik al veel gevarieerde taken voorgeschoteld. Zo moest ik brainstormen over nieuwe spelconcepten & verpakkingen, nieuwe kaartspellen uittesten, de Facebookpagina beheren en een content plan voor 1 jaar opstellen, de 1e Minister ontmoeten om kaarten van de Rode Duivels voor te stellen EN als hoofdopdracht… Avada Kedavra! Een eigen Harry Potter spel creëren!

A little touch of nostalgia
In het bedrijf waar ik weken mocht vertoeven, kwamen de herinneringen van vroeger elke dag wel wat terug naar boven. Zo heb ik vaak met de licentie ‘Disney’ moeten werken, waarbij ik wat nostalgie naar vroeger kreeg. Disney Princess, Frozen, Cars, Dory, Paw Patrol, Despicable Me en zelfs Star Wars werden dankzij mijn stage terug eenbeetje deel van mij.

Deze week zet ik de laatste dagen in bij Cartamundi, waar ik het bedrijf zal verlaten met een tas vol ervaring, kennis, vrienden en het belangrijkste: A♡ for cards.

 

Categorie: Stageverhalen

Primaire Sidebar

The School of Marketing is een website van de bacheloropleiding Marketing van de Karel de Grote Hogeschool.

  • Lees de blogberichten >
  • Ontdek alles over de opleiding >
  • Werk als bedrijf met de opleiding samen >
  • Bekijk interviews met alumni >

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram

Blogthema’s

  • Adverteren (11)
  • Alumni (7)
  • Bedrijfsmanagement (5)
  • Contentmarketing (5)
  • Docenten (3)
  • Duurzame marketing (4)
  • E-commerce (2)
  • Events (16)
  • Fashionmarketing (141)
  • Klanten (1)
  • Marketingtips (10)
  • Merken (12)
  • Privacy & GDPR (2)
  • Redactieteam (39)
  • Sales (1)
  • SEO (8)
  • Social Media (7)
  • Stageverhalen (173)
  • Student in de spotlight (6)
  • Technologie (9)
  • Toekomst van marketing (3)
  • Usability & UX (1)

Footer

Over deze site

The School of Marketing, dat is de studentenblog van de opleiding Marketing van de Karel de Grote Hogeschool, Antwerpen. De studentenredactie houdt je up-to-date over wat er gebeurt op Campus Groenplaats!

Contacteer ons

Gebruik het contactformulier

Informatie

voor studiekiezers
voor bedrijven die willen samenwerken

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram

Copyright © 2023 | Karel de Grote Hogeschool | Privacybeleid | Cookiebeleid