• Door naar de hoofd inhoud
  • Skip to secondary menu
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

The School of Marketing

Marketingblog door KdG-studenten


  • Home
  • Blog
  • Voor studiekiezers
  • Voor bedrijven
  • Vacatures
  • Alumni
  • Redactie
  • Contact

Chanel: Een investering voor iedere vrouw

7 mei 2017 By Yi Ching To

Geloof het of niet, investeren doe je niet enkel in een huis of in aandelen. Ook sommige (designer) tassen zijn het investeren waard. Dé perfecte reden om (nog meer) te kopen investeren dus!

Chanel 2.55

Vandaag wil ik het specifiek hebben over de Chanel Reissue 2.55, dé keuze voor slimme mode-investeerders onder ons. Deze iconische tassen werden door Karl Lagerfeld uitgebracht in februari 2005, naar aanleiding van de 50ste verjaardag van de Chanel-klassiekers in 1955. ‘Reissue’ staat dus voor ‘heruitgave‘ en 2.55 verwijst naar 1955, het jaar waarin de eerste versie van deze tas werd uitgebracht.

De grootste verschillen van de Chanel Reissue 2.55 met de Chanel Classic flap bag is dat de Reissue geen cc-slot meer heeft. Het leer van de tas zelf hoort er wat ‘gedragen’ uit te zien en aan de ketting van de Reissue is ook geen leer meer zoals hoe het wel is bij de Classic flap.

Prijsevolutie

Dat Chanel niet goedkoop is, moet ik niet nog eens herhalen. Zeker de afgelopen jaren zijn de prijzen flink wat gestegen. Gemiddeld worden de prijzen telkens met 15 – 20% verhoogd. Hieronder heb ik de laatste prijswijzigingen even op een rijtje:

Chanel Reissue 2.55 (size 225)

2013: €3100
2014: €3550
2016: €4260

Chanel Reissue 2.55 (size 226)

2013: €3450
2014: €3950
2016: €4750

Chanel Reissue 2.55 (size 227)

2013: €3750
2014: €4300
2016: €5160

Zoals je ziet is het alweer bijna een jaar geleden sinds de laatste prijsstijging. Volgens mij duurt het niet lang meer vooraleer Chanel weer een paar procentjes extra gaat toevoegen aan de prijs. Dus voor wie slim wil investeren: Ga vandaag nog langs bij je dichtstbijzijnde Chanel-winkel!

Categorie: Fashionmarketing

Primaire Sidebar

The School of Marketing is een website van de bacheloropleiding Marketing van de Karel de Grote Hogeschool.

  • Lees de blogberichten >
  • Ontdek alles over de opleiding >
  • Werk als bedrijf met de opleiding samen >
  • Bekijk interviews met alumni >

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram

Blogthema’s

  • Adverteren (11)
  • Alumni (7)
  • Bedrijfsmanagement (5)
  • Contentmarketing (5)
  • Docenten (3)
  • Duurzame marketing (4)
  • E-commerce (2)
  • Events (16)
  • Fashionmarketing (141)
  • Klanten (1)
  • Marketingtips (10)
  • Merken (12)
  • Privacy & GDPR (2)
  • Redactieteam (39)
  • Sales (1)
  • SEO (8)
  • Social Media (7)
  • Stageverhalen (173)
  • Student in de spotlight (6)
  • Technologie (9)
  • Toekomst van marketing (3)
  • Usability & UX (1)

Footer

Over deze site

The School of Marketing, dat is de studentenblog van de opleiding Marketing van de Karel de Grote Hogeschool, Antwerpen. De studentenredactie houdt je up-to-date over wat er gebeurt op Campus Groenplaats!

Contacteer ons

Gebruik het contactformulier

Informatie

voor studiekiezers
voor bedrijven die willen samenwerken

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram

Copyright © 2023 | Karel de Grote Hogeschool | Privacybeleid | Cookiebeleid