• Door naar de hoofd inhoud
  • Skip to secondary menu
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

The School of Marketing

Marketingblog door KdG-studenten


  • Home
  • Blog
  • Voor studiekiezers
  • Voor bedrijven
  • Vacatures
  • Alumni
  • Redactie
  • Contact

De heruitvinding van de wereldberoemde Converse All Stars

7 mei 2017 By Alexander Volders

De Converse All Stars, ze zijn niet meer weg te denken uit het dagdagelijkse straatbeeld. Geen schoenenpaar is kenmerkender dan de All Stars, die dit jaar exact 100 jaar geleden geïntroduceerd werden als een van de allereerste basketbalschoenen. Al begon het succesverhaal pas een paar jaar later wanneer, de u wel bekende, Chuck Taylor zich ermee ging bemoeien. Chuck, eerst zelf basketballer, begon bij Convers te werken als vertegenwoordiger van de All Stars en ging zo de Verenigde Staten rond om iedereen van het merk te overtuigen. Na jaren toewijding aan het merk en de All Stars mocht Chuck zijn handtekening zetten op het logo. Zo kennen we het op de dag van vandaag nog steeds.

De All Stars gaan nu al 100 jaar mee, maar ze zijn in een eeuw tijd amper aangepast. Tot nu! De laatste jaren is de schoenenindustrie “big(ger) business” aan het worden en daar spelen alle merken op in. Zo dus moest Converse ook iets doen om niet achterop te geraken. In 2003 kocht Nike het Amerikaanse bedrijf over, Converse werd een dochteronderneming van de kleding- en schoenengigant Nike. Deze overname mocht niet ongezien voorbij gaan en Nike begon het grootste hekelpunt van de schoen aan te pakken, namelijk: De ZOOL. Ink kan het mij nog goed herinneren, a een lange dag wandelen in deze schoenen had ik op het einde van de avond altijd last van mijn rug en pijn aan mijn voeten. Nog maar te zwijgen over de ochtenden na een avondje stappen…

Nike besefte dit meteen en begon aan het ontwerp voor een nieuwe zool en betere All Star. Dit was toch het minste dat Nike kon doen als, voor mij dan toch, een van de meest comfortabele schoenenmakers op dit moment. Het lange wachten was het waard. Het werd letterlijk een werkelijk voor deze iconische schoenen. De nieuwe All Stars Chuck II kregen een nieuwe zool met een vederlicht kussentje waar heel wat technisch vernuft achter zat. Eindelijk heb je het gevoel wat ondersteuning te krijgen van deze schoenen. Naast de nieuwe zool kregen ze nog wat upgrades aan de gebruikte materialen en de schoen voelt steviger aan dan voorheen. De stof ademt beter en gaat het een stuk langer mee.

Na al die jaren kan ik zeggen dat het concept van de All Stars hetzelfde is gebleven. Degelijke schoenen waar de simpliciteit van af straalt. Alleen zijn ze nu, na een kleine 100 jaar, eindelijk mee met de standaarden die je mag verwachten van zulke iconische schoenen.

Categorie: Fashionmarketing

Primaire Sidebar

The School of Marketing is een website van de bacheloropleiding Marketing van de Karel de Grote Hogeschool.

  • Lees de blogberichten >
  • Ontdek alles over de opleiding >
  • Werk als bedrijf met de opleiding samen >
  • Bekijk interviews met alumni >

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram

Blogthema’s

  • Adverteren (11)
  • Alumni (7)
  • Bedrijfsmanagement (5)
  • Contentmarketing (5)
  • Docenten (3)
  • Duurzame marketing (4)
  • E-commerce (2)
  • Events (16)
  • Fashionmarketing (141)
  • Klanten (1)
  • Marketingtips (10)
  • Merken (12)
  • Privacy & GDPR (2)
  • Redactieteam (39)
  • Sales (1)
  • SEO (8)
  • Social Media (7)
  • Stageverhalen (173)
  • Student in de spotlight (6)
  • Technologie (9)
  • Toekomst van marketing (3)
  • Usability & UX (1)

Footer

Over deze site

The School of Marketing, dat is de studentenblog van de opleiding Marketing van de Karel de Grote Hogeschool, Antwerpen. De studentenredactie houdt je up-to-date over wat er gebeurt op Campus Groenplaats!

Contacteer ons

Gebruik het contactformulier

Informatie

voor studiekiezers
voor bedrijven die willen samenwerken

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram

Copyright © 2023 | Karel de Grote Hogeschool | Privacybeleid | Cookiebeleid