Coca-Cola brengt melk op de markt

Foto van auteur
Written By The School of Marketing

Lorem ipsum dolor sit amet consectetur pulvinar ligula augue quis venenatis. 

milk

Coca-Cola gaat proberen de melkmarkt te veroveren. Het gaat niet over de bekende straat in Antwerpen waar café De Muze zich bevindt, maar over een nieuw soort lactosevrije melk onder de naam ‘Fairlife’, dat je wellicht zal inspireren.

 

Hot or not?

De traditionele frisdranken van Coca-Cola kampen momenteel met populariteitsdaling. Het is dus ook geen verrassing dat het merk met een potentiële compensatie komt. Opmerkelijk is dat de verkoop van standaardmelk momenteel ook aan het dalen is.

supermelk

Met 50 procent meer proteïne dan traditionele melk, 30 procent meer calcium en 50 procent minder suiker, biedt Fairlife een alternatief aan waar je moeilijk nee tegen zegt. Het geheim zit in een uniek filtersysteem. Je betaalt er wel het dubbel voor.

50 procent meer proteïne dan traditionele melk, 30 procent meer calcium en 50 procent minder suiker

Eerlijk ondernemen

Fairlife draagt daarboven ook zijn steentje bij aan de maatschappij, door bij een groot aantal familieboerderijen melk te halen. Dit in plaats van bij grote zuivelondernemingen, die meestal weinig begaan zijn met het dierenwelzijn of duurzame landbouw. Op deze manier zou Fairlife de melkindustrie wel een een nekslag kunnen bezorgen.

In het promofilmpje voor de VS, dat aan een tel-sell reclame doet denken, krijgen we een Amerikaanse moeder te zien, die niet doet denken aan iemand die een waarheid als een koe verkondigt..

De melk zal voorlopig enkel in de Verenigde Staten te verkrijgen zijn. Of het na verloop van tijd ook in België verkocht zal worden is nog niet duidelijk.

(Bron informatie: fairlife)
(Bron foto: fragrantica)