• Door naar de hoofd inhoud
  • Skip to secondary menu
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

The School of Marketing

Marketingblog door KdG-studenten


  • Home
  • Blog
  • Voor studiekiezers
  • Voor bedrijven
  • Vacatures
  • Alumni
  • Redactie
  • Contact

Coca-Cola brengt melk op de markt

27 november 2014 By Katrien Bartholomeeusen

milk

Coca-Cola gaat proberen de melkmarkt te veroveren. Het gaat niet over de bekende straat in Antwerpen waar café De Muze zich bevindt, maar over een nieuw soort lactosevrije melk onder de naam ‘Fairlife’, dat je wellicht zal inspireren.

 

Hot or not?

De traditionele frisdranken van Coca-Cola kampen momenteel met populariteitsdaling. Het is dus ook geen verrassing dat het merk met een potentiële compensatie komt. Opmerkelijk is dat de verkoop van standaardmelk momenteel ook aan het dalen is.

supermelk

Met 50 procent meer proteïne dan traditionele melk, 30 procent meer calcium en 50 procent minder suiker, biedt Fairlife een alternatief aan waar je moeilijk nee tegen zegt. Het geheim zit in een uniek filtersysteem. Je betaalt er wel het dubbel voor.

50 procent meer proteïne dan traditionele melk, 30 procent meer calcium en 50 procent minder suiker

Eerlijk ondernemen

Fairlife draagt daarboven ook zijn steentje bij aan de maatschappij, door bij een groot aantal familieboerderijen melk te halen. Dit in plaats van bij grote zuivelondernemingen, die meestal weinig begaan zijn met het dierenwelzijn of duurzame landbouw. Op deze manier zou Fairlife de melkindustrie wel een een nekslag kunnen bezorgen.

In het promofilmpje voor de VS, dat aan een tel-sell reclame doet denken, krijgen we een Amerikaanse moeder te zien, die niet doet denken aan iemand die een waarheid als een koe verkondigt..

De melk zal voorlopig enkel in de Verenigde Staten te verkrijgen zijn. Of het na verloop van tijd ook in België verkocht zal worden is nog niet duidelijk.

(Bron informatie: fairlife)
(Bron foto: fragrantica)

Categorie: Opleidingnieuws Tags: featured

Primaire Sidebar

The School of Marketing is een website van de bacheloropleiding Marketing van de Karel de Grote Hogeschool.

  • Lees de blogberichten >
  • Ontdek alles over de opleiding >
  • Werk als bedrijf met de opleiding samen >
  • Bekijk interviews met alumni >

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram

Blogthema’s

  • Adverteren (11)
  • Alumni (7)
  • Bedrijfsmanagement (5)
  • Contentmarketing (5)
  • Docenten (3)
  • Duurzame marketing (4)
  • E-commerce (2)
  • Events (16)
  • Fashionmarketing (141)
  • Klanten (1)
  • Marketingtips (10)
  • Merken (12)
  • Privacy & GDPR (2)
  • Redactieteam (39)
  • Sales (1)
  • SEO (8)
  • Social Media (7)
  • Stageverhalen (173)
  • Student in de spotlight (6)
  • Technologie (9)
  • Toekomst van marketing (3)
  • Usability & UX (1)

Footer

Over deze site

The School of Marketing, dat is de studentenblog van de opleiding Marketing van de Karel de Grote Hogeschool, Antwerpen. De studentenredactie houdt je up-to-date over wat er gebeurt op Campus Groenplaats!

Contacteer ons

Gebruik het contactformulier

Informatie

voor studiekiezers
voor bedrijven die willen samenwerken

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram

Copyright © 2023 | Karel de Grote Hogeschool | Privacybeleid | Cookiebeleid