• Door naar de hoofd inhoud
  • Skip to secondary menu
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

The School of Marketing

Marketingblog door KdG-studenten


  • Home
  • Blog
  • Voor studiekiezers
  • Voor bedrijven
  • Vacatures
  • Alumni
  • Redactie
  • Contact

De Bandana, terug van nooit weggeweest.

2 juni 2017 By ThomasMoehlig

Het is weer zomer, dat betekent tijd voor de bandana.

De bandana, afgeleid van het woord “bandhana” dat in het Hindi “binden” betekent. Vroeger een ordinaire zakdoek voor velen. Tegenwoordig een kleurrijk, opvallende accessoire dat voornamelijk in het kapsel gedragen wordt.

De Bandana doet ons automatisch terugdenken aan de tijd van de hippies. Toch is het een modeartikel dat doorheen de tijd, in verschillende culturen en levensstijlen zijn plaats wist te veroveren. Denk aan Axl Rose van Guns N’ Roses, Bruce Springsteen, Tupac Shakur en popzanger Justin Bieber.

Naast het modieuze is de bandana ook een functioneel artikel. Zo werd het vroeger gebruikt door wielrenners om zich te beschermen tegen de zon. In de film “Rocky” droeg Sylvester Stallone een bandana om zijn haar uit zijn ogen te houden. Wanneer we nog verder terug gaan in de tijd zien we dat zelfs cowboysen piraten bandana’s droegen. Dit om zweet op te vangen of zich te beschermen tegen stof.

Naast het positieve imago kwam de bandana ook in negatieve verhalen. Zo diende de bandana als herkenningsteken tussen rivaliserende bendes.

Dus is het te warm voor een echt hoofddeksel, maar wil je niet omkijken naar je kapsel? de Bandana is dé oplossing. Het straalt iets stoer en avontuurlijk uit en is te combineren met bijna elke outfit. En vooral, het is unisex.

Geen enkele vakantie of festival vertrek ik heen zonder mijn bandana. Heb ik je weten overtuigen tot het aanschaffen van een bandana?

Bron: Vakantiefoto’s Thomas Moehlig

Categorie: Fashionmarketing

Primaire Sidebar

The School of Marketing is een website van de bacheloropleiding Marketing van de Karel de Grote Hogeschool.

  • Lees de blogberichten >
  • Ontdek alles over de opleiding >
  • Werk als bedrijf met de opleiding samen >
  • Bekijk interviews met alumni >

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram

Blogthema’s

  • Adverteren (11)
  • Alumni (7)
  • Bedrijfsmanagement (5)
  • Contentmarketing (5)
  • Docenten (2)
  • Duurzame marketing (4)
  • E-commerce (2)
  • Events (16)
  • Fashionmarketing (141)
  • Klanten (1)
  • Marketingtips (10)
  • Merken (12)
  • Privacy & GDPR (2)
  • Redactieteam (38)
  • Sales (1)
  • SEO (8)
  • Social Media (7)
  • Stageverhalen (174)
  • Student in de spotlight (5)
  • Technologie (9)
  • Toekomst van marketing (3)
  • Usability & UX (1)

Footer

Over deze site

The School of Marketing, dat is de studentenblog van de opleiding Marketing van de Karel de Grote Hogeschool, Antwerpen. De studentenredactie houdt je up-to-date over wat er gebeurt op Campus Groenplaats!

Contacteer ons

Gebruik het contactformulier

Informatie

voor studiekiezers
voor bedrijven die willen samenwerken

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram

Copyright © 2022 | Karel de Grote Hogeschool | Privacybeleid | Cookiebeleid

Een vraag over cookies & tracking...
Wij gebruiken cookies, o.a. om de siteprestaties te analyseren met Google Analytics. Google kan uw data verwerken in de Verenigde Staten. Voor welke cookies geeft u toestemming?
Functioneel Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een website of over verschillende websites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
Beheer opties Beheer diensten Beheer leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Bekijk voorkeuren
{title} {title} {title}