• Door naar de hoofd inhoud
  • Skip to secondary menu
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

The School of Marketing

Marketingblog door KdG-studenten


  • Home
  • Blog
  • Voor studiekiezers
  • Voor bedrijven
  • Vacatures
  • Alumni
  • Redactie
  • Contact

Dé Dad Sneaker on a budget

15 juni 2018 By Isah Waes

‘The Ugly Sneaker’, mijn voorlopig favoriete trend uit 2018. Grote, lelijke schoenen die van je vader geweest zouden kunnen zijn. De hele modewereld springt mee op deze kar en de prijskaartjes van deze schoenen schieten de lucht in.

Het begon allemaal met de Triple-S Sneaker ($895) van het Spaanse modehuis Balenciaga. Deze robuuste schoen kreeg enorm veel aandacht, met de bijbehorende kritiek. De schoen met drie zolen, een “afgedragen look” en touw als veters gaf het startsein aan de andere modehuizen. Dior (Canvas and Calfskin Trainer – €790), Prada (Cloudbust Sneakers – $745), Louis Vuitton (Sneaker LV Archlight – €790), … Elk modehuis kwam uit met zijn eigen versie van deze sneaker, de ene nog lelijker dan de andere.

Goed nieuws voor diegenen die de Dad Sneaker helemaal het einde vinden, maar het prijskaartje liever achterwege laten! Ondanks het feit dat Balenciaga het startsein gaf aan deze trend, is het niet de grondlegger van het ontwerp. Hiervoor kijk je best even in de schoenkast van je vader; Daar zal vast en zeker nog een paar sneakers staan uit de jaren ’90, die je vader omschreef met de woorden ‘ze zitten heerlijk’ (en daar bleef het toen voor ons ook bij).

Merken als Nike, Asics en New Balance bieden deze sneakerhype aan voor een prikje (in vergelijking met uiteraard ?). Deze prijskaartjes passen veel beter bij de budgetten van studenten.  Comfortabel, duurzaam en volledig conform met de regels van de kunst – Robuust, groot en eigenlijk gewoonweg lelijk.

Mijn persoonlijke favoriet, is de Nike Air Monarch Sneaker. Deze sneaker is goedkoop (aangeboden via Zalando voor €54,95), stijlvol en zit heeeeeer-lijk!

 

Categorie: Fashionmarketing

Primaire Sidebar

The School of Marketing is een website van de bacheloropleiding Marketing van de Karel de Grote Hogeschool.

  • Lees de blogberichten >
  • Ontdek alles over de opleiding >
  • Werk als bedrijf met de opleiding samen >
  • Bekijk interviews met alumni >

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram

Blogthema’s

  • Adverteren (11)
  • Alumni (7)
  • Bedrijfsmanagement (5)
  • Contentmarketing (5)
  • Docenten (2)
  • Duurzame marketing (4)
  • E-commerce (2)
  • Events (16)
  • Fashionmarketing (141)
  • Klanten (1)
  • Marketingtips (10)
  • Merken (12)
  • Privacy & GDPR (2)
  • Redactieteam (38)
  • Sales (1)
  • SEO (8)
  • Social Media (7)
  • Stageverhalen (174)
  • Student in de spotlight (5)
  • Technologie (9)
  • Toekomst van marketing (3)
  • Usability & UX (1)

Footer

Over deze site

The School of Marketing, dat is de studentenblog van de opleiding Marketing van de Karel de Grote Hogeschool, Antwerpen. De studentenredactie houdt je up-to-date over wat er gebeurt op Campus Groenplaats!

Contacteer ons

Gebruik het contactformulier

Informatie

voor studiekiezers
voor bedrijven die willen samenwerken

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram

Copyright © 2022 | Karel de Grote Hogeschool | Privacybeleid | Cookiebeleid

Een vraag over cookies & tracking...
Wij gebruiken cookies, o.a. om de siteprestaties te analyseren met Google Analytics. Google kan uw data verwerken in de Verenigde Staten. Voor welke cookies geeft u toestemming?
Functioneel Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een website of over verschillende websites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
Beheer opties Beheer diensten Beheer leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Bekijk voorkeuren
{title} {title} {title}