• Door naar de hoofd inhoud
  • Skip to secondary menu
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

The School of Marketing

Marketingblog door KdG-studenten


  • Home
  • Blog
  • Voor studiekiezers
  • Voor bedrijven
  • Vacatures
  • Alumni
  • Redactie
  • Contact

4 tips om je meer te focussen tijdens je digitale lessen

31 maart 2020 By Myrthe De Vocht

Door het verschrikkelijke coronavirus zitten we allemaal in ons kot. Suckt! We komen bijna niet meer buiten en we proppen ons vol met vettig eten. Onszelf wassen hoeft niet meer want niemand ziet ons nog. Zelfs voor de lessen starten we enkel nog onze computer. Zonder camera, zonder klank, gewoon in de zetel met onze jogging of pyjama nog aan. Met als gevolg: je let veel minder op tijdens de lessen. Tijd om daar iets aan te veranderen!

Keep yourself alive

Stop met jezelf zo te laten gaan. Oké, de zetel is zalig. I get it. Maar dat zorgt er ook voor dat je minder oplet. De tv in de buurt, vlak bij de keuken. Een snack is zo gehaald. Dus hup! Uit die zetel en zet je aan je bureau of aan tafel. Zo creëer je het gevoel van de schoolbanken terug. Zet een (drink)fles water naast je scherm. Dat voelt alsof je echt in de les zit (of aan het blokken bent). Zet je pas terug in de zetel als je lessen en taken klaar zijn.

Smelly cat, smelly cat

Persoonlijke hygiëne is belangrijk om je goed in je vel te voelen. Zet op tijd je wekker en was je op het ritme dat je gewoon bent. Waste je je vroeger elke dag? Doe dat dan nu ook. Je voelt je meteen frisser en wakkerder. Dat is belangrijk voor die lessen beginnen. Doe ook mooie kleren aan. Je voelt je een pak vrolijker met je favoriete broek en mooiste T-shirt aan.

Here comes the sun

Ga tussendoor eens buiten. Frisse lucht doet wonderen. Of ga wat sporten. Joggen, fietsen, een workout, noem maar op. Blijf in beweging! Is het mooi weer? Neem dan je laptop mee naar buiten. Zo geniet je van het zonnetje en kunnen die melkflessen ook wat bruinen.

Stop telephoning me-e-e-e-e

Gebruik je tijdens de ‘echte’ lessen je gsm niet? Leg die nu dan ook weg. Dat is weeral een afleiding minder. “Maar ik hoor de docent nog wel spreken tijdens de les hoor”. NEE! Je aandacht is verdeeld. Dus hoor je maar de helft of minder van wat je docent zegt. Maak jezelf niets wijs en leg hem even uit de buurt. Kijk tijdens de pauze naar je berichten zoals je anders in de les ook doet. Maar let er wel op dat je hem op tijd terug weg legt. Voila, nu ben je weer helemaal klaar om die digitale lessen te knallen!

Categorie: Bedrijfsmanagement, Opleidingnieuws Tags: featured

Over Myrthe De Vocht

Primaire Sidebar

The School of Marketing is een website van de bacheloropleiding Marketing van de Karel de Grote Hogeschool.

  • Lees de blogberichten >
  • Ontdek alles over de opleiding >
  • Werk als bedrijf met de opleiding samen >
  • Bekijk interviews met alumni >

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram

Blogthema’s

  • Adverteren (11)
  • Alumni (7)
  • Bedrijfsmanagement (5)
  • Contentmarketing (5)
  • Docenten (3)
  • Duurzame marketing (4)
  • E-commerce (2)
  • Events (16)
  • Fashionmarketing (141)
  • Klanten (1)
  • Marketingtips (10)
  • Merken (12)
  • Privacy & GDPR (2)
  • Redactieteam (39)
  • Sales (1)
  • SEO (8)
  • Social Media (7)
  • Stageverhalen (173)
  • Student in de spotlight (6)
  • Technologie (9)
  • Toekomst van marketing (3)
  • Usability & UX (1)

Footer

Over deze site

The School of Marketing, dat is de studentenblog van de opleiding Marketing van de Karel de Grote Hogeschool, Antwerpen. De studentenredactie houdt je up-to-date over wat er gebeurt op Campus Groenplaats!

Contacteer ons

Gebruik het contactformulier

Informatie

voor studiekiezers
voor bedrijven die willen samenwerken

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram

Copyright © 2023 | Karel de Grote Hogeschool | Privacybeleid | Cookiebeleid