• Door naar de hoofd inhoud
  • Skip to secondary menu
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

The School of Marketing

Marketingblog door KdG-studenten


  • Home
  • Blog
  • Voor studiekiezers
  • Voor bedrijven
  • Vacatures
  • Alumni
  • Redactie
  • Contact

Dries Van Noten; door de ogen van een student

19 juni 2017 By Babs van Gent

Zoals iedereen wel weet, maakt Dries Van Noten deel uit van de generatie genoemd de Antwerpse zes. Al meer dan twintig jaar combineert hij veeleisendheid, nieuwsgierigheid en nauwgezetheid met een grote creatieve vrijheid.
Een modeontwerper en bedrijfsleider. Virtuoos met een pragmatische kijk, kenner van schoonheid en verfijning. Zijn inspiratie zet zich al generaties lang voort op eenzelfde emblematische plek: de havenstad  Antwerpen, het kruispunt van alle mogelijkheden. Graag deel ik met jullie mijn ervaringen over onze Antwerpse trots.

Ik leerde het kledingmerk Dries Van Noten kennen door de obsessie van mijn mama. Dankzij haar ga ik elk jaar mee kijken bij de stockverkoop in Antwerpen. Hier ontwikkelde ook ik mijn voorkeur voor design kleren.

Voor studenten is het niet vanzelfsprekend om designkleding te kopen. Ik heb bijvoorbeeld maar een beperkt budget per week om te spenderen op kot in Antwerpen. Een stockverkoop is voor mij een manier om toch eens een kijkje te kunnen nemen bij designmerken en hier eventueel toch eens iets te kopen om mijn collectie aan te vullen.

Maar waarom designkleding?
Ik heb vaak het gevoel dat alle studenten graag uniek willen zijn en met kleding hun persoonlijkheid willen uitdrukken. Maar dit is moeilijk aangezien wij slechts over beperkte budgetten beschikken. Je ziet vaak dezelfde stukken van Zara, H&M etc. terugkomen. Dit vind ik net het mooie aan designkleding. Door de exclusiviteit maakt het jouw outfit direct heel speciaal. Iedereen combineert ze op andere manieren waardoor elk stuk exclusief en uniek op zichzelf blijft.

Het leuke aan de collectie van Dries Van Noten is dat er al overzichtstentoonstellingen geweest zijn in Parijs en in Antwerpen van zijn collecties doorheen de jaren. Hier worden de collecties met de bijhorende inspiraties ervan getoond. Deze inspiraties kunnen films, kunstwerken en voorwerpen zijn. Hij koppelt zo zijn kledingstukken aan invloeden van kunstenaars als Bronzino, van Dyck, Klein, Richter, Bernard Frize en Elizabeth Peyton als ook aan stijliconen van de Montesquiou tot de hertog van Windsor, van Boldini tot Cocteau. Deze werken zijn voor hem veel meer dan louter illustraties, herinneringen aan films, visuele en muzikale revelaties of impressies van reizen. Maar voor hem vormen ze de bestanddelen van een verhaal. Zijn verhaal.

Inspiratie Ontwerp
   
    
   
   
   
   

Categorie: Fashionmarketing

Primaire Sidebar

The School of Marketing is een website van de bacheloropleiding Marketing van de Karel de Grote Hogeschool.

  • Lees de blogberichten >
  • Ontdek alles over de opleiding >
  • Werk als bedrijf met de opleiding samen >
  • Bekijk interviews met alumni >

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram

Blogthema’s

  • Adverteren (11)
  • Alumni (7)
  • Bedrijfsmanagement (5)
  • Contentmarketing (5)
  • Docenten (3)
  • Duurzame marketing (4)
  • E-commerce (2)
  • Events (16)
  • Fashionmarketing (141)
  • Klanten (1)
  • Marketingtips (10)
  • Merken (12)
  • Privacy & GDPR (2)
  • Redactieteam (39)
  • Sales (1)
  • SEO (8)
  • Social Media (7)
  • Stageverhalen (173)
  • Student in de spotlight (6)
  • Technologie (9)
  • Toekomst van marketing (3)
  • Usability & UX (1)

Footer

Over deze site

The School of Marketing, dat is de studentenblog van de opleiding Marketing van de Karel de Grote Hogeschool, Antwerpen. De studentenredactie houdt je up-to-date over wat er gebeurt op Campus Groenplaats!

Contacteer ons

Gebruik het contactformulier

Informatie

voor studiekiezers
voor bedrijven die willen samenwerken

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram

Copyright © 2023 | Karel de Grote Hogeschool | Privacybeleid | Cookiebeleid