• Door naar de hoofd inhoud
  • Skip to secondary menu
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

The School of Marketing

Marketingblog door KdG-studenten


  • Home
  • Blog
  • Voor studiekiezers
  • Voor bedrijven
  • Vacatures
  • Alumni
  • Redactie
  • Contact

Dropping in the field @NewWorld

16 mei 2016 By Sanae El Harcha

Door een 360° benadering onderscheidt NewWorld zich als partner in de total brand activation. Online zag ik al heel wat mooie voorbeelden van activaties voor grote merken. Interessant vind ik hoe er een volledig service pakket ontwikkeld wordt waarbij de visie van de klant, zijn positie in de markt en de bedrijfswaarden voor de consument zichtbaar worden gemaakt.

Het moment dat ik mijn stage begon was hetzelfde moment dat de voorbereidingen begonnen voor een grote klant: SPADEL! Wat zijn de objectieven voor 2016? De zichtbaarheid van het volledige gamma natuurlijke mineraalwaters, bruisende mineraalwaters en limonades te vergroten én om een duidelijkere positionering van zowel het ‘moedermerk’ Spa als van alle sub-merken naar de consument toe neer te zetten.

Daarvoor hebben zij beroep gedaan op NewWorld om de verschillende waters voor te stellen aan de verschillende doelgroepen. Gezinnen worden elk weekend aangesproken in een selectie van Belgische retail winkels. Daar staan onze promoboys achter hun fruitige stand, laten ze de 6 Spa Fruit limonades degusteren en verdelen ze ongeziene kortingsbonnen. De feestende jongeren die een verfrissend drankje kunnen gebruiken zullen de Spa stand weten te vinden op A-festivals als Rock Werchter, Tomorrowland en Dour. Wacht je niet graag voor het rood licht? Op diverse kruispunten over België zullen er hostessen Spa Touch Of flessen samplen. Gratis samples worden nog door 3 andere kanalen verdeeld, namelijk: aan de kust, in stadscentrums en aan treinstations.

Mijn eerste taak binnen de Brand Activation unit was op zoek gaan naar toffe events die passen bij het imago van Spa. Zo zal er bijvoorbeeld dit weekend een promo team op hun bakfietsen aanwezig zijn op ‘Genk Loopt’. De lopers zullen zeker de komst van Spa appreciëren.

Wil jij 1 van de nieuwe Spa Fruit limonades proeven? Kom dan 23/05 of 24/05 naar het Centraal Station in Antwerpen! Daar kan je ons vinden aan de coole sampling wall, ontworpen door een pixel artist.

See you there!!

Categorie: Stageverhalen

Primaire Sidebar

The School of Marketing is een website van de bacheloropleiding Marketing van de Karel de Grote Hogeschool.

  • Lees de blogberichten >
  • Ontdek alles over de opleiding >
  • Werk als bedrijf met de opleiding samen >
  • Bekijk interviews met alumni >

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram

Blogthema’s

  • Adverteren (11)
  • Alumni (7)
  • Bedrijfsmanagement (5)
  • Contentmarketing (5)
  • Docenten (3)
  • Duurzame marketing (4)
  • E-commerce (2)
  • Events (16)
  • Fashionmarketing (141)
  • Klanten (1)
  • Marketingtips (10)
  • Merken (12)
  • Privacy & GDPR (2)
  • Redactieteam (39)
  • Sales (1)
  • SEO (8)
  • Social Media (7)
  • Stageverhalen (173)
  • Student in de spotlight (6)
  • Technologie (9)
  • Toekomst van marketing (3)
  • Usability & UX (1)

Footer

Over deze site

The School of Marketing, dat is de studentenblog van de opleiding Marketing van de Karel de Grote Hogeschool, Antwerpen. De studentenredactie houdt je up-to-date over wat er gebeurt op Campus Groenplaats!

Contacteer ons

Gebruik het contactformulier

Informatie

voor studiekiezers
voor bedrijven die willen samenwerken

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram

Copyright © 2023 | Karel de Grote Hogeschool | Privacybeleid | Cookiebeleid