Een jonge geest bij Kreatos

The School of Marketing

Een wat jongere geest kon Kreatos wel gebruiken om mee te zijn met de nieuwste trends in het social media landschap. Denk aan platformen zoals Facebook/Instagram/Pinterest.

Tijdens mijn eindejaarsstage bij Kreatos begon ik met een concurrentieanalyse op digitaal vlak, onder andere voor de website en de sociale media. Vele platformen zoals Pinterest, Flickr, Twitter had ik nog nooit gebruikt. Ik had dus ook geen idee hoe ze werkten. Ik begon telkens met een definitie op te zoeken op Wikipedia, zodat ik het nut zou inzien van een soort platform. Vervolgens zocht ik op welke sociale platformen de concurrenten van Kreatos actief waren om later na te gaan of er potentieel zou inzitten voor Kreatos.

Aangezien ik dagelijks op Facebook zit, dit in tegenstelling tot mijn collega’s, kreeg ik de verantwoordelijkheid om ervoor te zorgen dat er elke dag iets op Facebook geplaatst werd. Deze verantwoordelijkheid nam ik met plezier aan omdat het een grote uitdaging is om Facebookgebruikers een post te doen liken of delen.