• Door naar de hoofd inhoud
  • Skip to secondary menu
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

The School of Marketing

Marketingblog door KdG-studenten


  • Home
  • Blog
  • Voor studiekiezers
  • Voor bedrijven
  • Vacatures
  • Alumni
  • Redactie
  • Contact

Elke middag snacks van Mora, een unieke Marketing stage!

16 mei 2016 By Tessa Bertels

Zoals de reclamefilmpjes met Kora van Mora is stage doen bij Mora erg leuk. En ja, het is inderdaad zo dat ik hier elke middag snacks kan eten! Mora is een heel interessant bedrijf waarbij marketing centraal staat. Het interessante aan Mora is dat ze met een Push-Pull strategie werken. Hierdoor moeten ze zowel de consument triggeren, als de friturist en de grossier, maar ook de winkels zoals Colruyt moeten getriggerd worden.

Je ziet dus een heel breed aspect van marketing. Zo ben ik al mee naar de beurs moeten gaan, zit ik bij verschillende interessante meetings, werk ik mee aan het communicatieplan en dergelijke meer.

Zelf heb ik een project gekregen waar ik samen met de andere stagiaire vooral aan werk. Daarvoor moeten we uitzoeken hoe de friturist het beste zijn koeltoog kan indelen om bepaalde producten meer te kunnen verkopen (en dus ook Mora producten). Hiervoor komt heel wat onderzoek aan te pas, maar ook creatieve insteken en catagory management en nadien ook de communicatie naar de frituristen toe om hen ervan te overtuigen om hun koeltoog zo in te richten.

Bovendien leer ik ook veel bij over de Nederlandse markt, want daar zijn frituren heel anders dan in Belgiƫ. Ik heb hier meer bijgeleerd dan in mijn drie-jarige opleiding, net omdat marketing hier zo breed gaat. Het is een unieke ervaring, die zeker van pas komt bij mijn zoektocht naar een job.

Categorie: Stageverhalen

Primaire Sidebar

The School of Marketing is een website van de bacheloropleiding Marketing van de Karel de Grote Hogeschool.

  • Lees de blogberichten >
  • Ontdek alles over de opleiding >
  • Werk als bedrijf met de opleiding samen >
  • Bekijk interviews met alumni >

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram

Blogthema’s

  • Adverteren (11)
  • Alumni (7)
  • Bedrijfsmanagement (5)
  • Contentmarketing (5)
  • Docenten (2)
  • Duurzame marketing (4)
  • E-commerce (2)
  • Events (16)
  • Fashionmarketing (141)
  • Klanten (1)
  • Marketingtips (10)
  • Merken (12)
  • Privacy & GDPR (2)
  • Redactieteam (38)
  • Sales (1)
  • SEO (8)
  • Social Media (7)
  • Stageverhalen (174)
  • Student in de spotlight (5)
  • Technologie (9)
  • Toekomst van marketing (3)
  • Usability & UX (1)

Footer

Over deze site

The School of Marketing, dat is de studentenblog van de opleiding Marketing van de Karel de Grote Hogeschool, Antwerpen. De studentenredactie houdt je up-to-date over wat er gebeurt op Campus Groenplaats!

Contacteer ons

Gebruik het contactformulier

Informatie

voor studiekiezers
voor bedrijven die willen samenwerken

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram

Copyright © 2022 | Karel de Grote Hogeschool | Privacybeleid | Cookiebeleid

Een vraag over cookies & tracking...
Wij gebruiken cookies, o.a. om de siteprestaties te analyseren met Google Analytics. Google kan uw data verwerken in de Verenigde Staten. Voor welke cookies geeft u toestemming?
Functioneel Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een website of over verschillende websites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
Beheer opties Beheer diensten Beheer leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Bekijk voorkeuren
{title} {title} {title}