• Door naar de hoofd inhoud
  • Skip to secondary menu
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

The School of Marketing

Marketingblog door KdG-studenten


  • Home
  • Blog
  • Voor studiekiezers
  • Voor bedrijven
  • Vacatures
  • Alumni
  • Redactie
  • Contact

Fashion boycot voor de Trumps

7 mei 2017 By Hendrik Fierens

De afgelopen maanden waren we allemaal in de ban van de Amerikaanse presidentsverkiezingen. De verkiezing van de eeuw, die de macht had om ’s werelds belangen op zijn kop te zetten. 8 november was het eindelijk zover; de Amerikanen trokken, al dan niet stijlvol gekleed, naar de stembus. Het resultaat? Triomf voor Trump!

Na de vele discussies over het paarse kleedje dat Clinton tijdens haar concession speech, kunnen we wel stellen dat de modewereld ook op politiek vlak invloed heeft. New York, de thuisbasis van zowel Trump als de Fashion Week, wordt in twee gesplit. In de Fashion week konden we nog bewonderen hoe de Puff Daddy een van dé Fall trends is, maar of Trump als ‘Puff Daddy’ op evenveel steun kan rekenen, is nog maar de vraag. De eerste ontwerpster die openlijk tegen de Trump familie in opstand komt, is Sophie Theallet. Zij weigert Melanie te kleden, zoals ze talloze keren (succesvol) voor Michelle Obama gedaan heeft. Zij weigert de vrouw te kleden van een ‘seksistische’ en ‘xenofobe’ man. Dit deelde ze mee in een open brief op Twitter en Instagram.

Theallet roept andere ontwerpers op om haar voorbeeld te volgen. Zo heeft Fashionista al aangegeven Melania zo weinig mogelijk op te volgen., dit in tegenstelling tot de wekelijkse covering van Michelle. Mode gaat verder dan geld en zelfexpressie, het is een krachtig statement. Het laat ons toe onze mening onbegrensd uit te drukken, te tonen dat we nee kunnen zeggen tegen racisme, xenofobie en mensonterende omstandigheden. ‘Integriteit is onze enige echte munteenheid’ – Sophie Theallet

 

Bronnen tekst:

https://twitter.com/sophietheallet?ref_src=twsrc%5Egoogle%7Ctwcamp%5Eserp%7Ctwgr%5Eauthor

https://en.wikipedia.org/wiki/Sophie_Theallet

http://www.jckonline.com/2016/11/17/tiffany-co-trapped-trump-tower-tornado

http://fashionista.com/2016/11/melania-trump-fashion

Categorie: Fashionmarketing

Primaire Sidebar

The School of Marketing is een website van de bacheloropleiding Marketing van de Karel de Grote Hogeschool.

  • Lees de blogberichten >
  • Ontdek alles over de opleiding >
  • Werk als bedrijf met de opleiding samen >
  • Bekijk interviews met alumni >

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram

Blogthema’s

  • Adverteren (11)
  • Alumni (7)
  • Bedrijfsmanagement (5)
  • Contentmarketing (5)
  • Docenten (3)
  • Duurzame marketing (4)
  • E-commerce (2)
  • Events (16)
  • Fashionmarketing (141)
  • Klanten (1)
  • Marketingtips (10)
  • Merken (12)
  • Privacy & GDPR (2)
  • Redactieteam (39)
  • Sales (1)
  • SEO (8)
  • Social Media (7)
  • Stageverhalen (173)
  • Student in de spotlight (6)
  • Technologie (9)
  • Toekomst van marketing (3)
  • Usability & UX (1)

Footer

Over deze site

The School of Marketing, dat is de studentenblog van de opleiding Marketing van de Karel de Grote Hogeschool, Antwerpen. De studentenredactie houdt je up-to-date over wat er gebeurt op Campus Groenplaats!

Contacteer ons

Gebruik het contactformulier

Informatie

voor studiekiezers
voor bedrijven die willen samenwerken

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram

Copyright © 2023 | Karel de Grote Hogeschool | Privacybeleid | Cookiebeleid