FashionClub 70

The School of Marketing

Op woensdag 26 april werden de nieuwe collecties van kleren voorgesteld tijdens de persdagen. Dankzij een vriendin had ik een uitnodiging gekregen voor de voorstelling van de nieuwe lijn van Fashion Club 70.

Over de mannenlijn niets dan lof, naar mijn mening. Het was heel casual, vrij stoer, had leuke verwijzingen naar vroegere hypes en alle producten waren mooi afgewerkt. Spijtig dat ik niet veel geld op overschot heb, anders had ik er wel wat gekocht.

De vrouwencollectie daarentegen vond ik helemaal anders. Ook heel leuk, maar met een heel andere inslag. Waar bij de mannen werd gekeken naar het totaalplaatje, werd er bij de vrouwencollectie vooral gekeken naar details. Kleine flamingootjes die werden gespeld op de bloesjes, een streepje van glitters op die trui, …

Bij beiden collecties waren de materialen heel divers. Hoewel nu de Fall/Winter collectie werd voorgesteld, waren er verschillende kledingstukken die in beide seizoenen (of slechts enkel in de minder koude dagen) kunnen worden gedragen. Het is natuurlijk voor een ontwerper belangrijk om een hele lijn mee te geven en niet enkel truien en jassen voor de winter te maken of dunne topjes voor de zomer, maar in deze winkel viel het me toch wel op.


Na de voorstelling was er een afterparty en ik moet heel eerlijk zeggen dat dat toch wel het beste moment van de avond was. Daar heb ik de meeste contacten gelegd en heb ik me het beste geamuseerd (hoedje af voor DJ Dorine Fox die goede beats verzorgde). De vraag die ik me hierbij kan stellen is of ik uiteindelijk voor de mode of voor de mensen ben gebleven, maar dat doet er eigenlijk niet zo toe.

Al bij al een geslaagde avond, ik heb veel mensen leren kennen en de collectie was goed (al had er misschien wat van het prijskaartje gemogen).

Alle foto’s in deze post zijn zelf gemaakt.