Het Verhaal Achter Minion Tic Tacs

The School of Marketing

De hype is al eventjes over, maar enkele maanden geleden stond je Facebookfeed vol met de Minions. En je hebt vast en zeker ook al gehoord van de Minion Tic Tacs.

Dit is een korte case study over de Minion Tic Tacs, gebaseerd op de presentatie van Karolina Kaluzna (Creative Director) & Witold Zorski (Directeur van Tic Tac Digital) op Eurobest.

Hoe het allemaal begonee

Tijdens de hype rond de Minions begon er op Twitter een discussie over de gelijkenissen tussen Minions en Tic Tacs. Sommigen namen het nog een stapje verder: ze maakten zelf Minion Tic Tacs.

De mensen van Tic Tac namen dit allemaal op, maar ze hielden het nog geheim. Maanden hebben ze eraan gewerkt om de perfecte Minion Tic Tac te bekomen. Het ging moeilijker dan verwacht: om de perfecte bananensmaak te bekomen experimenteerden ze 18 maanden lang.

De Resultaten

In het algemeen was de campagne zeer succesvol.

De eerste Minion Tic Tacs werden verkocht in Australië, maar al snel verspreidde het nieuws overal ter wereld. Na 2 weken waren ze volledig uitverkocht. Op eBay werden ze verkocht voor vele malen de normale prijs. De meeste mensen kochten direct meerdere pakjes om de drie versies in bezit te hebben.

Wist je dat…

  • één Tic Tac omhuld is met 200 lagen snoep?
  • er 24 uur nodig is om er ééntje te maken?
  • er 2 miljard Minion Tic Tacs werden geproduceerd? Dat is genoeg om van hier naar de maan te gaan, maal 4.