• Door naar de hoofd inhoud
  • Skip to secondary menu
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

The School of Marketing

Marketingblog door KdG-studenten


  • Home
  • Blog
  • Voor studiekiezers
  • Voor bedrijven
  • Vacatures
  • Alumni
  • Redactie
  • Contact

Het Verhaal Achter Minion Tic Tacs

3 december 2015 By Chamzat Tambiyev

De hype is al eventjes over, maar enkele maanden geleden stond je Facebookfeed vol met de Minions. En je hebt vast en zeker ook al gehoord van de Minion Tic Tacs.

Dit is een korte case study over de Minion Tic Tacs, gebaseerd op de presentatie van Karolina Kaluzna (Creative Director) & Witold Zorski (Directeur van Tic Tac Digital) op Eurobest.

Hoe het allemaal begonee

Tijdens de hype rond de Minions begon er op Twitter een discussie over de gelijkenissen tussen Minions en Tic Tacs. Sommigen namen het nog een stapje verder: ze maakten zelf Minion Tic Tacs.

De mensen van Tic Tac namen dit allemaal op, maar ze hielden het nog geheim. Maanden hebben ze eraan gewerkt om de perfecte Minion Tic Tac te bekomen. Het ging moeilijker dan verwacht: om de perfecte bananensmaak te bekomen experimenteerden ze 18 maanden lang.

De Resultaten

In het algemeen was de campagne zeer succesvol.

De eerste Minion Tic Tacs werden verkocht in Australië, maar al snel verspreidde het nieuws overal ter wereld. Na 2 weken waren ze volledig uitverkocht. Op eBay werden ze verkocht voor vele malen de normale prijs. De meeste mensen kochten direct meerdere pakjes om de drie versies in bezit te hebben.

Wist je dat…

  • één Tic Tac omhuld is met 200 lagen snoep?
  • er 24 uur nodig is om er ééntje te maken?
  • er 2 miljard Minion Tic Tacs werden geproduceerd? Dat is genoeg om van hier naar de maan te gaan, maal 4.

 

Categorie: Merken, Opleidingnieuws Tags: featured

Primaire Sidebar

The School of Marketing is een website van de bacheloropleiding Marketing van de Karel de Grote Hogeschool.

  • Lees de blogberichten >
  • Ontdek alles over de opleiding >
  • Werk als bedrijf met de opleiding samen >
  • Bekijk interviews met alumni >

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram

Blogthema’s

  • Adverteren (11)
  • Alumni (7)
  • Bedrijfsmanagement (5)
  • Contentmarketing (5)
  • Docenten (3)
  • Duurzame marketing (4)
  • E-commerce (2)
  • Events (16)
  • Fashionmarketing (141)
  • Klanten (1)
  • Marketingtips (10)
  • Merken (12)
  • Privacy & GDPR (2)
  • Redactieteam (39)
  • Sales (1)
  • SEO (8)
  • Social Media (7)
  • Stageverhalen (173)
  • Student in de spotlight (6)
  • Technologie (9)
  • Toekomst van marketing (3)
  • Usability & UX (1)

Footer

Over deze site

The School of Marketing, dat is de studentenblog van de opleiding Marketing van de Karel de Grote Hogeschool, Antwerpen. De studentenredactie houdt je up-to-date over wat er gebeurt op Campus Groenplaats!

Contacteer ons

Gebruik het contactformulier

Informatie

voor studiekiezers
voor bedrijven die willen samenwerken

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram

Copyright © 2023 | Karel de Grote Hogeschool | Privacybeleid | Cookiebeleid