Hoe maak je reclame die echt iets verandert?

Forsman & BodenforsReclamecampagnes maken die prestigieuze prijzen winnen? Het Zweeds reclamebureau Forsman & Bondenfors doet het allemaal.
Hun presentatie op Eurobest was één van mijn favorieten. Daarom geef ik jullie meer inzicht in vier tips om revolutionaire reclamecampagnes te maken.

  1. Zoek onderwerpen die echt belangrijk zijn.
    Wat doet er toe bij je publiek? Wat vind je publiek belangrijk? Deze campagne gaat recht naar je hart: UNICEF campagne
  2. Gooi stereotypen uit je campagne.
    Een mooi voorbeeld hiervan is de campagne voor H&M. In deze campagne verwerpen ze letterlijk alle stereotypen die er bestaan rond mode: H&M campagne
  3. Breek alle normen.
    Een 70-jaar oude dame in een sportreclame? Waarom ook niet: sportreclame
  4. Neem een duidelijk standpunt in.
    Bij deze case laat ik de video voor zichzelf spreken: Volvo creërt een gevoel van nationalisme

Na deze presentatie was ik erg geïnspireerd. Forsman & Bondenfors is zeker een bureau dat ik ga blijven volgen.