• Door naar de hoofd inhoud
  • Skip to secondary menu
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

The School of Marketing

Marketingblog door KdG-studenten


  • Home
  • Blog
  • Voor studiekiezers
  • Voor bedrijven
  • Vacatures
  • Alumni
  • Redactie
  • Contact

Hoe maak je reclame die echt iets verandert?

2 december 2015 By Sophie Van der Veken

Forsman & BodenforsReclamecampagnes maken die prestigieuze prijzen winnen? Het Zweeds reclamebureau Forsman & Bondenfors doet het allemaal.
Hun presentatie op Eurobest was één van mijn favorieten. Daarom geef ik jullie meer inzicht in vier tips om revolutionaire reclamecampagnes te maken.

  1. Zoek onderwerpen die echt belangrijk zijn.
    Wat doet er toe bij je publiek? Wat vind je publiek belangrijk? Deze campagne gaat recht naar je hart: UNICEF campagne
  2. Gooi stereotypen uit je campagne.
    Een mooi voorbeeld hiervan is de campagne voor H&M. In deze campagne verwerpen ze letterlijk alle stereotypen die er bestaan rond mode: H&M campagne
  3. Breek alle normen.
    Een 70-jaar oude dame in een sportreclame? Waarom ook niet: sportreclame
  4. Neem een duidelijk standpunt in.
    Bij deze case laat ik de video voor zichzelf spreken: Volvo creërt een gevoel van nationalisme

Na deze presentatie was ik erg geïnspireerd. Forsman & Bondenfors is zeker een bureau dat ik ga blijven volgen.

Categorie: Opleidingnieuws Tags: featured

Primaire Sidebar

The School of Marketing is een website van de bacheloropleiding Marketing van de Karel de Grote Hogeschool.

  • Lees de blogberichten >
  • Ontdek alles over de opleiding >
  • Werk als bedrijf met de opleiding samen >
  • Bekijk interviews met alumni >

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram

Blogthema’s

  • Adverteren (11)
  • Alumni (7)
  • Bedrijfsmanagement (5)
  • Contentmarketing (5)
  • Docenten (3)
  • Duurzame marketing (4)
  • E-commerce (2)
  • Events (16)
  • Fashionmarketing (141)
  • Klanten (1)
  • Marketingtips (10)
  • Merken (12)
  • Privacy & GDPR (2)
  • Redactieteam (39)
  • Sales (1)
  • SEO (8)
  • Social Media (7)
  • Stageverhalen (173)
  • Student in de spotlight (6)
  • Technologie (9)
  • Toekomst van marketing (3)
  • Usability & UX (1)

Footer

Over deze site

The School of Marketing, dat is de studentenblog van de opleiding Marketing van de Karel de Grote Hogeschool, Antwerpen. De studentenredactie houdt je up-to-date over wat er gebeurt op Campus Groenplaats!

Contacteer ons

Gebruik het contactformulier

Informatie

voor studiekiezers
voor bedrijven die willen samenwerken

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram

Copyright © 2023 | Karel de Grote Hogeschool | Privacybeleid | Cookiebeleid