Met een klein hartje ging ik mijn allereerste stagedag bij Queromedia tegemoet. Dit is een digitaal marketing-agency gevestigd in Kontich. Al snel werd ik ondergedompeld in de wondere wereld van digitale marketing. Als een sneltrein volgden de opleidingen elkaar op: van SEO- en SEA-trainingen tot content marketing. Daarna was het tijd voor het échte werk.
Enkele voorbeelden van leuke en interessante taken die ik mocht uitvoeren:
- Facebookpagina’s opzetten en de targeting instellen. Dit wil zeggen: pagina’s oprichten voor bedrijven om zo beter hun doelpubliek te kunnen bereiken.
- AdWords-campagnes optimaliseren op basis van zelfuitgevoerde keyword research. Concreet: keywords aanpassen en nieuwe keywords toevoegen aan de campagne om zo beter te scoren in Google.
- Facebook- en Twitterposts monitoren en bijsturen. Zo kunnen bedrijven hun engagement tegenover hun klanten onderstrepen.
Maar de allerleukste taak: intent mapping. Dit betekent populaire Google-keywords opzoeken via de zoekwoordplanner en die via een door Queromedia ontwikkeld systeem indelen in segmenten. Zo kunnen bedrijven te weten komen in welke zoeksegmenten ze meer moeten investeren.
Queromedia is een jong, aangenaam en groeiend bedrijf dat écht de tijd neemt om te investeren in jonge krachten.