• Door naar de hoofd inhoud
  • Skip to secondary menu
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

The School of Marketing

Marketingblog door KdG-studenten


  • Home
  • Blog
  • Voor studiekiezers
  • Voor bedrijven
  • Vacatures
  • Alumni
  • Redactie
  • Contact

How to run in the sun

5 juni 2018 By kennethdeckers

De temperatuur bedroeg 28 graden Celsius op 22 april 2018. 27 999 gekken en ik stonden aan de start van de Antwerp 10 Miles. Het was verschroeiend heet en ik kwam pas binnen in een tijd van 1 uur 41 minuten. (tegenover 1 uur 14 minuten het jaar voordien). Hoe ik die race overleefd heb? Wel, door me zeer strategisch aan te kleden zodat ik de hitte optimaal kon counteren.

Lichte materialen weren de zon

Ik koos voor een t-shirtje uit zeer licht materiaal dat het zweet prima absorbeert. De blauwe kleur zorgt ervoor dat ik de zon niet te hard aantrok en zo kon ik mijn temperatuur goed houden. Het t-shirtje kwam van Runwalk in Herentals en kostte 40,00 EUR.

Als short koos ik voor een donker maar licht stofje van Adidas. Dit zorgde ervoor dat ik geen wrijvingen ervaarde. Het shortje komt van de Adidas-winkel in New York en hiervoor betaalde ik destijds 45,00 USD.

Hydrateren & zonnebescherming is key

Een t-shirt en een short heb ik mezelf al aangemeten. Maar als extra bescherming tegen de zon is een petje zeker en vast aangeraden. Koop een petje dat waterafstotend is zodat het niet zwaar wordt wanneer je hard zweet. Mijn petje kwam van Nike en kostte 30,00 EUR bij Runwalk.

Onderweg zijn er uiteraard wel bevoorradingsposten. Maar de eerste 7 kilometer kwam ik geen waterpost tegen. Daarom koos ik ervoor om een waterband aan te doen (gekocht bij Runwalk aan 25,00 EUR). Op die manier had ik 70 cl water tot mijn beschikking om de eerste kilometers te overbruggen. Een godsgeschenk én mijn manier om de 10 Miles uit te lopen. Zonder had ik hoogstwaarschijnlijk in de Kennedytunnel gedehydrateert geweest. Zo had het heel snel game over kunnen zijn.

Op m’n sloffen naar de finish

Maar naast een goed t-shirtje en short, petje en waterband zijn goede schoenen van belang. Ik loop heel veel in het bos, gezien ik zelf ook een natuurloop organiseer. Daarom koop ik steeds trailschoenen. Perfect voor off-roadpadjes maar ook ideaal voor een wegwedstrijd zoals de Antwerp 10 Miles. Het merk Brooks heeft mijn voorkeur. Goedkoop zijn de schoenen wel niet. Ik betaal al snel 150,00 EUR voor een paar. Maar goede schoenen zijn de investering dubbel en dik waard.

Zo voelt het alsof ik op mijn sloffen naar de finish dartel.

Categorie: Fashionmarketing

Primaire Sidebar

The School of Marketing is een website van de bacheloropleiding Marketing van de Karel de Grote Hogeschool.

  • Lees de blogberichten >
  • Ontdek alles over de opleiding >
  • Werk als bedrijf met de opleiding samen >
  • Bekijk interviews met alumni >

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram

Blogthema’s

  • Adverteren (11)
  • Alumni (7)
  • Bedrijfsmanagement (5)
  • Contentmarketing (5)
  • Docenten (3)
  • Duurzame marketing (4)
  • E-commerce (2)
  • Events (16)
  • Fashionmarketing (141)
  • Klanten (1)
  • Marketingtips (10)
  • Merken (12)
  • Privacy & GDPR (2)
  • Redactieteam (39)
  • Sales (1)
  • SEO (8)
  • Social Media (7)
  • Stageverhalen (173)
  • Student in de spotlight (6)
  • Technologie (9)
  • Toekomst van marketing (3)
  • Usability & UX (1)

Footer

Over deze site

The School of Marketing, dat is de studentenblog van de opleiding Marketing van de Karel de Grote Hogeschool, Antwerpen. De studentenredactie houdt je up-to-date over wat er gebeurt op Campus Groenplaats!

Contacteer ons

Gebruik het contactformulier

Informatie

voor studiekiezers
voor bedrijven die willen samenwerken

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram

Copyright © 2023 | Karel de Grote Hogeschool | Privacybeleid | Cookiebeleid