• Door naar de hoofd inhoud
  • Skip to secondary menu
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

The School of Marketing

Marketingblog door KdG-studenten


  • Home
  • Blog
  • Voor studiekiezers
  • Voor bedrijven
  • Vacatures
  • Alumni
  • Redactie
  • Contact

My way to go? Zalando!

5 juni 2018 By Michelle Spiessens

Ik zie, ik zie wat jij niet ziet en het is…

Oranje! Het eerste waar jij aan denkt bij deze kleur is misschien een appelsien, een basketbal, een bloem, vuur…? Maar wat als eerste bij mij opkomt is ‘Zalando‘. Je kent het wel: het oranje logo in de vorm van een plectrum, gevolgd door de zwarte letters.

Van hoeden tot sokken

Zalando is een Duitse webshop die oorspronkelijk enkel schoenen verkocht. Vandaag vind je werkelijk alles wat maar iets met kledij te maken heeft op deze site en kun je je bestelling makkelijk thuis of op een andere plaats laten leveren. Bovendien stuur je de items die niet oké zijn ook gewoon gratis terug.

We go way back

Zelf ben ik reeds 7 jaar klant bij Zalando en er gaat geen maand voorbij dat ik niets bestel. Mijn ‘verlanglijstje’ puilt werkelijk uit! De webshop is gewoon heel makkelijk in gebruik en de foto’s zijn realistisch en van goede kwaliteit. Ook het aanbod van de merken valt bij mij erg in de smaak.

Persoonlijke band

Maar dat zijn niet meteen de redenen waarom Zalando mij zo na aan het hart ligt. Wel het feit dat ik in die 7 jaar nog nooit een item retour heb moeten sturen! Wel moet ik erbij vermelden dat ik steeds maar 1 à 2 stuks per keer bestel. Maar dat laatste neemt niet weg dat Zalando elke keer opnieuw perfect voldoet aan mijn verwachtingen. Staat er bij de beschrijving van een blouse: ‘valt normaal’, dan valt die blouse ook normaal. Staat er ‘valt groter uit’, dan vertrouw ik daarop en bestel ik een maat groter. En ik kom nooit bedrogen uit.

Is het gras groener aan de overkant?

Als je dit stuk leest, zul je misschien wel denken dat ik een onlineshopper ben in hart en nieren, maar niets is minder waar. Enkel Zalando heeft tot nu toe al pakketjes bij mij mogen afleveren (oké, bol.com ook al eens, I admit). Af en toe probeer ik wel eens nieuwe dingen, zoals ‘About You’, maar dat vond ik alleen maar een slecht afkooksel van Zalando, de enige echte. Misschien toch eens een exclusiviteitscontract aanvragen? ;-).

 

Ik ben nog lang niet van plan om te stoppen met bestellen en hoop nog lang te mogen genieten van het Zalando-verhaal. Hieronder zie je trouwens mijn nieuwste aanwinst, uiteraard van Zalando. Pretty in pink!

 

 

Ik zie, ik zie wat jij niet ziet en het is…. alweer een pakketje van Zalando! 😉

 

 

Liefs, Michelle -x-

 

 

 

 

Categorie: Fashionmarketing

Primaire Sidebar

The School of Marketing is een website van de bacheloropleiding Marketing van de Karel de Grote Hogeschool.

  • Lees de blogberichten >
  • Ontdek alles over de opleiding >
  • Werk als bedrijf met de opleiding samen >
  • Bekijk interviews met alumni >

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram

Blogthema’s

  • Adverteren (11)
  • Alumni (7)
  • Bedrijfsmanagement (5)
  • Contentmarketing (5)
  • Docenten (3)
  • Duurzame marketing (4)
  • E-commerce (2)
  • Events (16)
  • Fashionmarketing (141)
  • Klanten (1)
  • Marketingtips (10)
  • Merken (12)
  • Privacy & GDPR (2)
  • Redactieteam (39)
  • Sales (1)
  • SEO (8)
  • Social Media (7)
  • Stageverhalen (173)
  • Student in de spotlight (6)
  • Technologie (9)
  • Toekomst van marketing (3)
  • Usability & UX (1)

Footer

Over deze site

The School of Marketing, dat is de studentenblog van de opleiding Marketing van de Karel de Grote Hogeschool, Antwerpen. De studentenredactie houdt je up-to-date over wat er gebeurt op Campus Groenplaats!

Contacteer ons

Gebruik het contactformulier

Informatie

voor studiekiezers
voor bedrijven die willen samenwerken

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram

Copyright © 2023 | Karel de Grote Hogeschool | Privacybeleid | Cookiebeleid