• Door naar de hoofd inhoud
  • Skip to secondary menu
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

The School of Marketing

Marketingblog door KdG-studenten


  • Home
  • Blog
  • Voor studiekiezers
  • Voor bedrijven
  • Vacatures
  • Alumni
  • Redactie
  • Contact

Keuzestress bij je studiekeuze? Onze Dr. Phil weet raad!

4 september 2018 By Lisa Lefever

De start van het academiejaar staat voor de deur, maar je hebt nog geen idee welke opleiding je wil volgen? No worries, KdG-docent Philip De Cleen en zijn zoon Thomas deelden hun tips tegen keuzestress op radiozender MNM. Luister, eh … lees even mee!

Philip De Cleen MNM kdg

Tip 1: Bekijk de opleiding écht

Je twijfelt tussen Cross Media Management  en Marketing? Analyseer het studieprogramma van de opleidingen waartussen je twijfelt aandachtig. Zo weet je pas echt waar een opleiding voor staat. Jij wordt warm van digitale marketing, de psychologie van de consument en toffe Facebook-campagnes? Dan is onze opleiding Marketing in Antwerpen waarschijnlijk je ding!

Tip 2: Zoek je gouden moment

Niets mis met online testen, maar neem op zijn minst de tijd om zo’n test in te vullen. Pak pen en papier of open je laptop en denk terug aan dat gouden moment. Qué? Dat moment waarop een leraar, een medeleerling of een vriend jou op een van je talenten wees. Amai, jij kan mooi tekenen. Of: jij bent écht straf in rekenen!

Tip 3: Ga te rade bij anderen

Blijf niet piekeren in je kamer maar spreek die leraar, medeleerling of vriend van tip 2 nog eens aan. Vraag hen welke opleiding bij jou past of net niet. Anderen verruimen je blik, ook op studiegebied. En welke opleiding je ook kiest: vermijd de Zalando-houding. Shoppen, terugsturen, iets anders proberen, shoppen, terugsturen … Zo verlies je studiepunten die later nog van pas komen als je voor een andere afstudeerrichting van dezelfde opleiding kiest. Zo heeft Bedrijfsmanagement maar liefst zeven afstudeerrichtingen!

(Nog) altijd geen idee wat je wil studeren? No problemo! Kom op zaterdag 6 september naar de infodag van Karel de Grote Hogeschool Antwerpen en ontdek welke opleiding bij je dromen past! Accountancy-Fiscaliteit, KMO-management … of toch eerder Marketing?

Categorie: Opleidingnieuws Tags: featured

Primaire Sidebar

The School of Marketing is een website van de bacheloropleiding Marketing van de Karel de Grote Hogeschool.

  • Lees de blogberichten >
  • Ontdek alles over de opleiding >
  • Werk als bedrijf met de opleiding samen >
  • Bekijk interviews met alumni >

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram

Blogthema’s

  • Adverteren (11)
  • Alumni (7)
  • Bedrijfsmanagement (5)
  • Contentmarketing (5)
  • Docenten (2)
  • Duurzame marketing (4)
  • E-commerce (2)
  • Events (16)
  • Fashionmarketing (141)
  • Klanten (1)
  • Marketingtips (10)
  • Merken (12)
  • Privacy & GDPR (2)
  • Redactieteam (38)
  • Sales (1)
  • SEO (8)
  • Social Media (7)
  • Stageverhalen (174)
  • Student in de spotlight (5)
  • Technologie (9)
  • Toekomst van marketing (3)
  • Usability & UX (1)

Footer

Over deze site

The School of Marketing, dat is de studentenblog van de opleiding Marketing van de Karel de Grote Hogeschool, Antwerpen. De studentenredactie houdt je up-to-date over wat er gebeurt op Campus Groenplaats!

Contacteer ons

Gebruik het contactformulier

Informatie

voor studiekiezers
voor bedrijven die willen samenwerken

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram

Copyright © 2022 | Karel de Grote Hogeschool | Privacybeleid | Cookiebeleid

Een vraag over cookies & tracking...
Wij gebruiken cookies, o.a. om de siteprestaties te analyseren met Google Analytics. Google kan uw data verwerken in de Verenigde Staten. Voor welke cookies geeft u toestemming?
Functioneel Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een website of over verschillende websites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
Beheer opties Beheer diensten Beheer leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Bekijk voorkeuren
{title} {title} {title}