Een kijkje achter de (beeld)schermen van ThisPlays2

Tijdens het winkelen geven we onze ogen goed de kost. Er komen enorm veel visuele prikkels op ons af op de winkelvloer.

Hoe kan je als retailer door al die prikkels dringen zodat de klant jouw boodschap heeft gezien?

Beeldschermcommunicatie is dé marketingtool om je boodschap of het verhaal achter jouw merk over te brengen op de winkelvloer. ThisPlays2 weet hier alles van en ondersteunt retailers om op een unieke manier uit de hoek te komen via beeldschermen. We hanteren de COSOS methodologie: Content, Software en Schermen en ik voeg er nog een extra ‘S’ bij voor Service.

Ik had in het zesde middelbaar een observatiestage gelopen bij ThisPlays2. Ik stond er toen nog niet bij stil hoe groot de kracht van een beeldscherm kan zijn in de retailsector. Het is door die observatiestage dat ik had beslist om marketing te gaan studeren. ThisPlays2 was dus het begin van mijn bachelor marketing carrière en nu sluit ik er ook mee af. Voor mij heeft het bedrijf wel een bepaalde symboliek.

Ik heb al veel marketing- en salestaken gedaan zoals telefonische prospectie, nieuwsbrieven en klantenprojecten schrijven, een marktonderzoek doen en nog veel meer. Door de toffe collega’s word ik aanvaard als 1 van het team. Ik mocht zelfs mee naar Euroshop in Düsseldorf, ‘s werelds grootste vakbeurs voor de retail industrie.

Het is een bijzondere ervaring en het motiveert mij om met volle goesting mijn werkcarrière te starten.