• Door naar de hoofd inhoud
  • Skip to secondary menu
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

The School of Marketing

Marketingblog door KdG-studenten


  • Home
  • Blog
  • Voor studiekiezers
  • Voor bedrijven
  • Vacatures
  • Alumni
  • Redactie
  • Contact

Köttbullar of Balenciaga

16 juni 2017 By Levy Duym

IKEA, bekend van de overheerlijke Köttbullar. We spreken hier over ’s werelds bekendste Zweedse meubelretailer. We kunnen er al eens verdwaald geraken, maar wat we zeker niet uit het oog verliezen in deze gigantische winkel zijn de Frakta zakken. U kent ze hoogstwaarschijnlijk wel. De blauwe zakken die iedereen gebruikt voor de vuile was in op te bergen.

Wat velen onder jullie wellicht niet zullen weten is dat deze Frakta zak de afgelopen weken voor veel “commotie” heeft gezorgd. Midden april bracht Balenciaga een nieuwe “tote bag” op de markt. Het duurde maar even vooraleer heel de wereld de gelijkenissen tussen de zak van IKEA en die van Balenciaga zagen. 0,99 of 2000 euro, een groot verschil niet? Beslist u zelf maar.

IKEA ontving het nieuwe ontwerp van het Spaans modehuis met open armen en met een sarcastische advertentie probeerden de Zweden een eind aan deze commotie te brengen. Maar dan kent u het internet nog niet. De komende weken kon je op ieder online platform de meest creatieve ontwerpen van de Frakta zak bewonderen. Van mondmaskers tot een omgetoverd paar Yeezys. U kunt het niet gek genoeg bedenken of de “Instagrammers” hebben het een laagje IKEA gegeven.

Zo ziet u maar dat de modewereld zelfs van het flauwste mopje een grote trend kan maken. Dat noemt men “Fashion”.

Categorie: Fashionmarketing

Primaire Sidebar

The School of Marketing is een website van de bacheloropleiding Marketing van de Karel de Grote Hogeschool.

  • Lees de blogberichten >
  • Ontdek alles over de opleiding >
  • Werk als bedrijf met de opleiding samen >
  • Bekijk interviews met alumni >

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram

Blogthema’s

  • Adverteren (11)
  • Alumni (7)
  • Bedrijfsmanagement (5)
  • Contentmarketing (5)
  • Docenten (3)
  • Duurzame marketing (4)
  • E-commerce (2)
  • Events (16)
  • Fashionmarketing (141)
  • Klanten (1)
  • Marketingtips (10)
  • Merken (12)
  • Privacy & GDPR (2)
  • Redactieteam (39)
  • Sales (1)
  • SEO (8)
  • Social Media (7)
  • Stageverhalen (173)
  • Student in de spotlight (6)
  • Technologie (9)
  • Toekomst van marketing (3)
  • Usability & UX (1)

Footer

Over deze site

The School of Marketing, dat is de studentenblog van de opleiding Marketing van de Karel de Grote Hogeschool, Antwerpen. De studentenredactie houdt je up-to-date over wat er gebeurt op Campus Groenplaats!

Contacteer ons

Gebruik het contactformulier

Informatie

voor studiekiezers
voor bedrijven die willen samenwerken

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram

Copyright © 2023 | Karel de Grote Hogeschool | Privacybeleid | Cookiebeleid