• Door naar de hoofd inhoud
  • Skip to secondary menu
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

The School of Marketing

Marketingblog door KdG-studenten


  • Home
  • Blog
  • Voor studiekiezers
  • Voor bedrijven
  • Vacatures
  • Alumni
  • Redactie
  • Contact

Laten we open Carta(mundi) spelen

16 mei 2016 By Okky Claase

Voor ik een stap binnen zette bij Cartamundi was ik al trots op dit Made in Kempen-bedrijf. “Cartamundi neemt bordspellenfabrieken van Hasbro over”, “Chris Van Doorslaer, Manager van het Jaar”, “Koningspaar bezoekt Cartamundi”. De krantenkoppen volgen elkaar domino-gewijs op. Maar wat voor een bedrijf is Cartamundi nu? En vooral, wat maken ze daar? Ik zal het even aankaarten.

iso800 - Cartamundi - november 2015-825

The brand you don’t know you love
Cartamundi is ‘s werelds toonaangevende producent van speelkaarten, verzamelkaarten, kaartspellen en bordspellen. Nog geen idee? Dan zullen deze producten misschien wel een belletje doen rinkelen: UNO, Yu-Gi-Oh!, kaartspellen van Disney, Shuffle (hybride kaartspelvariant voor Monopoly, Trivial Pursuit, en andere Hasbro hits), ‘Go for Gold’ speelkaarten van de Rode Duivels, Delhaize Animal Park, Magic: The Gathering,… Waarschijnlijk ligt er een Cartamundi-product in jouw kast.

iso800 - cartamundi koningsbezoek-4A ♥ for cards
Het lijkt me een uitdaging om stage te lopen in een bedrijf met een sterke USP die de regio mee op de Belgische, Europese en zelfs op de wereldkaart zet. Met die exacte woorden heb ik mijn motivatiebrief verstuurd. Nu ik halverwege mijn stage ben kan ik vertellen dat mijn taken enorm gevarieerd zijn. Deze bestaan onder andere uit brainstormen over de verpakkingen, een concurrentieanalyse maken, een nieuw kaartspel uittesten, instructieboekjes nalezen en als hoofdopdracht een nieuw “magisch” project coördineren. Daarnaast beschik ik over veel autonomie om mijn werk te doen. Ik durf te zeggen dat ik bijna elke dag iets nieuw doe. Tot slot delen de collega’s waarmee ik samenwerk dezelfde passie voor kaarten waardoor stage lopen bij Cartamundi -bijna – een spelletje is.

Categorie: Stageverhalen

Primaire Sidebar

The School of Marketing is een website van de bacheloropleiding Marketing van de Karel de Grote Hogeschool.

  • Lees de blogberichten >
  • Ontdek alles over de opleiding >
  • Werk als bedrijf met de opleiding samen >
  • Bekijk interviews met alumni >

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram

Blogthema’s

  • Adverteren (11)
  • Alumni (7)
  • Bedrijfsmanagement (5)
  • Contentmarketing (5)
  • Docenten (3)
  • Duurzame marketing (4)
  • E-commerce (2)
  • Events (16)
  • Fashionmarketing (141)
  • Klanten (1)
  • Marketingtips (10)
  • Merken (12)
  • Privacy & GDPR (2)
  • Redactieteam (39)
  • Sales (1)
  • SEO (8)
  • Social Media (7)
  • Stageverhalen (173)
  • Student in de spotlight (6)
  • Technologie (9)
  • Toekomst van marketing (3)
  • Usability & UX (1)

Footer

Over deze site

The School of Marketing, dat is de studentenblog van de opleiding Marketing van de Karel de Grote Hogeschool, Antwerpen. De studentenredactie houdt je up-to-date over wat er gebeurt op Campus Groenplaats!

Contacteer ons

Gebruik het contactformulier

Informatie

voor studiekiezers
voor bedrijven die willen samenwerken

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram

Copyright © 2023 | Karel de Grote Hogeschool | Privacybeleid | Cookiebeleid