Waarom Esprit?
Ik heb er altijd van gedroomd om mode met marketing te kunnen combineren en dat is zeker gelukt tijdens mijn stage bij Esprit.
We want to make you feel good to look good! Een slogan die de identiteit van Esprit perfect omschrijft. Esprit staat voor een `inclusive brand’, met oog voor echte mensen en emoties. Het is een merk voor jong en oud dat niet alleen oog heeft voor de mode maar ook voor zijn klanten.
Op vlak van marketing hebben ze een heel sterk CRM systeem dat bestaat uit bijna 5 miljoen Esprit Friends, die goed zijn voor 70% van het totaal aantal retail verkopen.
Hoe ziet mijn dag er uit?
Stage volgen bij Esprit is heel gevarieerd, elke dag zijn er wel nieuwe taken die op je afkomen en dat maakt het juist zo leuk dat er veel afwisseling is.
Enkele taken uit mijn takenpakket: layouts voor POS (Point Of Sale) materialen en acties nakijken, POS materialen bestellen, acties opvolgen, newsletters maken, geschikte influencers/bloggers zoeken, teksten vertalen, presentaties opmaken over bepaalde acties of initiatieven, noem maar op. Je leert heel veel bij op zowel communicatief als creatief vlak. Ideaal om je theoretische kennis om te zetten in de praktijk.
Heb je zelf interesse om Marketing/Pr stage te volgen bij Esprit? Neem dan zeker eens een kijkje op de website, Esprit is steeds op zoek naar stagiaires!