• Door naar de hoofd inhoud
  • Skip to secondary menu
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

The School of Marketing

Marketingblog door KdG-studenten


  • Home
  • Blog
  • Voor studiekiezers
  • Voor bedrijven
  • Vacatures
  • Alumni
  • Redactie
  • Contact

Maak een CEO van je marketing stagiair

1 december 2015 By Chamzat Tambiyev

LOGO_TS_NB-1

Wat als stagiairs aan het hoofd zouden staan van een marketingbureau—in plaats van alle lastige klusjes uit te voeren in de schaduw?

Dat is hoe ze het aanpakken bij het hippe marketingbureau 20Something. 

Steffen Vander Mynsbrugge (CEO) & Benoit Vancauwenberghe (Creative Director) gaven op Eurobest een gepassioneerde toespraak over hoe zij de creatieve wereld willen veranderen.

Volgens hen is het één van de belangrijkste verantwoordelijkheden van creatieve bureaus die mee willen gaan met hun tijd. Zij die erin slagen om de meeste jonge creatievelingen met potentieel aan te trekken, zullen het meest succesvol worden.

Trouwens, binnen 5 jaar zal de arbeidsmarkt voor 50% worden ingenomen door millennials. Marketingbureaus zullen wel rekening moeten houden met de jongste generatie—als ze potentiele creatievelingen in hun team willen.

Millennials verschillen op meerdere vlakken van de voorbije generaties:

  • Ze geloven niet meer in 30 jaar hard zwoegen om uiteindelijk misschien een kans te krijgen om directeur te worden van een groot bedrijf. Nee, ze denken niet in termen van jaren: gemiddeld blijven ze 24 maanden lang bij een bureau om dan weer ergens anders te beginnen.
  • Ze geloven niet meer in een scheiding van werk en privéleven. Nee, millennials zetten hun iPod op shuffle tijdens hun werk. Maar ze zullen ook een spontaan opgekomen ideetje whatsappen naar hun creative director terwijl ze met hun maten op café zitten. Facebook verbieden op het werk? Dat is vandaag de dag ‘not-done’.
  • Ze geloven niet meer in werken voor een bedrijf. Nee, ze werken voor zichzelf.

 

Bij 20Something houden ze rekening met deze waarden en eisen van de millennials. Sterker nog, ze spelen er op in! De stagiairs hebben mee inspraak: zelfs bij belangrijke beslissingen wordt er rekening gehouden met hun stem. En elke vrijdag, om 12 uur, mag iedereen werken aan een persoonlijk project. Deze trend zie je ook bij andere populaire bedrijven zoals Google. Enkele van de beste producten van Google, zoals Gmail, zijn ontstaan uit een persoonlijk project.

Categorie: Events, Opleidingnieuws Tags: featured

Primaire Sidebar

The School of Marketing is een website van de bacheloropleiding Marketing van de Karel de Grote Hogeschool.

  • Lees de blogberichten >
  • Ontdek alles over de opleiding >
  • Werk als bedrijf met de opleiding samen >
  • Bekijk interviews met alumni >

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram

Blogthema’s

  • Adverteren (11)
  • Alumni (7)
  • Bedrijfsmanagement (5)
  • Contentmarketing (5)
  • Docenten (2)
  • Duurzame marketing (4)
  • E-commerce (2)
  • Events (16)
  • Fashionmarketing (141)
  • Klanten (1)
  • Marketingtips (10)
  • Merken (12)
  • Privacy & GDPR (2)
  • Redactieteam (38)
  • Sales (1)
  • SEO (8)
  • Social Media (7)
  • Stageverhalen (174)
  • Student in de spotlight (5)
  • Technologie (9)
  • Toekomst van marketing (3)
  • Usability & UX (1)

Footer

Over deze site

The School of Marketing, dat is de studentenblog van de opleiding Marketing van de Karel de Grote Hogeschool, Antwerpen. De studentenredactie houdt je up-to-date over wat er gebeurt op Campus Groenplaats!

Contacteer ons

Gebruik het contactformulier

Informatie

voor studiekiezers
voor bedrijven die willen samenwerken

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram

Copyright © 2022 | Karel de Grote Hogeschool | Privacybeleid | Cookiebeleid

Een vraag over cookies & tracking...
Wij gebruiken cookies, o.a. om de siteprestaties te analyseren met Google Analytics. Google kan uw data verwerken in de Verenigde Staten. Voor welke cookies geeft u toestemming?
Functioneel Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een website of over verschillende websites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
Beheer opties Beheer diensten Beheer leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Bekijk voorkeuren
{title} {title} {title}