Marketing studeren aan de hogeschool. Dat is spannend, interessant en uitdagend.
Maar bij The School of Marketing @KdG gaan we graag ‘next level’! We laten onze eerstejaars proeven van het échte marketingleven. Dat doen we door allerlei gastcolleges, bedrijfsbezoeken, cases en een heus congres. Maar ook en vooral door hen 3 dagen te laten werken aan een échte campagne. Voor een échte klant.
En wat voor één! Dit jaar gingen we in zee met niemand minder dan Disney. Het legendarische filmhuis lanceert over enkele weken Elemental. En nagelnieuwe animatiefilm, boordevol humor, visueel verbluffend en mét inhoudelijke gelaagdheid. Zoals InsideOut en Up.
Elemental mikt daarom niet alleen op gezinnen met kinderen. Ze willen ook millennials, jongvolwassenen en ‘Gen Z’ naar de cinema trekken. Verschillende doelgroepen met elk hun interesses, gewoontes, behoeftes en mediagebruik. Daar zetten onze studenten gráág hun tanden in!
Na 48u zwoegen, zweten en zweven, landden de teams op vrijdag met een schitterende prijsuitreiking. Marlon Van Mol van Disney koos 5 winnende campagnes. Een toppitch, uitrolbare brand activation, sympathieke social media strategie, aanstekelijke abribusactie, … De studenten waren helemaal in hun element!
Wij zijn alvast benieuwd welke elementen terugkomen in de launch van Elemental (juni 23).
It’s a small world after all 😉