• Door naar de hoofd inhoud
  • Skip to secondary menu
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

The School of Marketing

Marketingblog door KdG-studenten


  • Home
  • Blog
  • Voor studiekiezers
  • Voor bedrijven
  • Vacatures
  • Alumni
  • Redactie
  • Contact

En de winnaar van de Markethon is …

11 november 2018 By Lisa Lefever

25 oktober 2018. De dag (en nacht) dat onze eerstejaarsstudenten marketing dé briefing van hun leven kregen: “Bedenk een product / dienst waarmee je een probleem uit de wereld helpt.” 

Na twee inspirerende presentaties van Tom Palmaerts (Trendwolves) en Gunter Van Lany (TBWA) trokken onze studenten de straat OP en het Kavka-lokaal IN om te brainstormen. Het resultaat? Fantastische ideeën die de volgende ochtend met verve werden uitgelegd aan de jury. Die was streng, maar rechtvaardig en koos de volgende winnaar, runner-up en eervolle vermeldingen.

De winnaars: Try before you buy

De woning van je dromen vinden? Dat doe je niet alleen op basis van een zoekertje. Dankzij ‘Try before you buy’ kan je de kamer, het appartement of het huis waar je een oogje op hebt eerst testen door er één of meerdere dagen te verblijven. Extra focus: de studenten willen leegstaande woningen opknappen om verkrotting tegen te gaan.

Created by Margaux Swinnen, Jo Vankerckhoven, Jonas Van Raemdonck,  Sander Vercauteren en Marianne Voet.

De runner-up: MaalTijd

Dé app tegen voedselverspilling. Hoe werkt het? Scan de producten van je kasticket met de app. Die laat je tijdig weten wanneer je producten vervallen, zodat je deze ingrediënten in je lievelingsgerecht kan draaien in plaats van ze in de vuilnisbak in te kieperen.

Created by Indra Jaspers, Milan Staes, Elise Van Espen, Ben Van Springel, Thalya Veraart en Lara Villarin.

De eervolle vermeldingen

  • PowerUp: een gigantische powerbank in de koffer van je auto waarmee je zelf het nakende stroomtekort kan wegwerken. Hoe langer je onderweg bent, hoe beter want tijdens het rijden laadt de giga-batterij op.
  • QuickPick: bespaar tijd én geld dankzij deze app die scant wat je in de koelkast hebt staan. Is je favoriete yoghurt op? Dan zet QuickPick die automatsch op je boodschappenlijstje!
  • YRMD: Deze app scant je gemoed en biedt je vervolgens entertainment, beweging én food op maat in samenwerking met (mogelijke) partners zoals Spotify, Netflix en Albert Heijn. Zo weet de app vooraleer jij ’t beseft dat deze stevige schijf al je stress doet verdwijnen als wintersneeuw voor de herfstzon.

Met dank aan alle marketingstudenten, lectoren, juryleden en sponsors. Jullie waren ook deze editie van de Markethon ge-wel-dig. En dan nu: nagenieten!

 

 

 

Categorie: Opleidingnieuws Tags: featured

Primaire Sidebar

The School of Marketing is een website van de bacheloropleiding Marketing van de Karel de Grote Hogeschool.

  • Lees de blogberichten >
  • Ontdek alles over de opleiding >
  • Werk als bedrijf met de opleiding samen >
  • Bekijk interviews met alumni >

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram

Blogthema’s

  • Adverteren (11)
  • Alumni (7)
  • Bedrijfsmanagement (5)
  • Contentmarketing (5)
  • Docenten (2)
  • Duurzame marketing (4)
  • E-commerce (2)
  • Events (16)
  • Fashionmarketing (141)
  • Klanten (1)
  • Marketingtips (10)
  • Merken (12)
  • Privacy & GDPR (2)
  • Redactieteam (38)
  • Sales (1)
  • SEO (8)
  • Social Media (7)
  • Stageverhalen (174)
  • Student in de spotlight (5)
  • Technologie (9)
  • Toekomst van marketing (3)
  • Usability & UX (1)

Footer

Over deze site

The School of Marketing, dat is de studentenblog van de opleiding Marketing van de Karel de Grote Hogeschool, Antwerpen. De studentenredactie houdt je up-to-date over wat er gebeurt op Campus Groenplaats!

Contacteer ons

Gebruik het contactformulier

Informatie

voor studiekiezers
voor bedrijven die willen samenwerken

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram

Copyright © 2022 | Karel de Grote Hogeschool | Privacybeleid | Cookiebeleid

Een vraag over cookies & tracking...
Wij gebruiken cookies, o.a. om de siteprestaties te analyseren met Google Analytics. Google kan uw data verwerken in de Verenigde Staten. Voor welke cookies geeft u toestemming?
Functioneel Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een website of over verschillende websites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
Beheer opties Beheer diensten Beheer leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Bekijk voorkeuren
{title} {title} {title}