De MED 2018 door de ogen van Pauline Van Kerkhoven

Pauline Van Kerkhoven

De MED. Achter dit drieletterwoord schuilt een fantastisch concept van Karel de Grote Hogeschool. Het is een driedaagse vol marketing-gerelateerde ontdekkingen. Drie dagen lang kruip jij als student in de huid van bedrijfsmanagers.

Ik voelde me als een kind in een snoepwinkel. In plaats van hebben hebben hebben, wilden ik volgen volgen volgen! Er was keuze uit 43 verschillende lezingen van evenveel verschillende bedrijven, van digital tot experience marketing. Stuk voor stuk ontzettend interessant.

Een blik achter de schermen

Je gaat achter de schermen van real life marketingcases. ‘Real life watte?’ hoor ik je al denken. Wel, je krijgt de zo-zot-kan-ik-het-zelf-niet-bedenkenken-marketingprojecten te horen van vele Vlaamse bedrijven. Van Duvel Moortgat tot Wijs tot The Oval Office.

Blijven komen … en kopen

De cases van Wijnegem zijn mij het meest bijgebleven. Vooral de benadering om hun klanten te bereiken, prikkelde mij enorm. We kregen te zien hoe zij hun klanten aanzetten om te blijven komen … en kopen. De creativiteit spatte er vanaf. Interessant om te zien hoe dit bedrijf de zotste campagnes tot leven brengt: van ‘s werelds grootste snoepmachine tot het ‘Bob de Bouwer‘-concept tijdens hun metamorfose van Wijnegem Shopping center naar Wijnegem.

De nieuwste trends en strategieën

Dit is een uitgelezen kans om de nieuwste trends en strategieën van sterk opkomende bedrijven te ontdekken. Niet alleen is dit een aangename en leerrijke ervaring. Neen. Dit is ook nog eens ideaal moment om te netwerken. Ik ben al aan het watertanden voor volgend jaar!