• Door naar de hoofd inhoud
  • Skip to secondary menu
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

The School of Marketing

Marketingblog door KdG-studenten


  • Home
  • Blog
  • Voor studiekiezers
  • Voor bedrijven
  • Vacatures
  • Alumni
  • Redactie
  • Contact

Marketing Experience Days op volle toeren

27 oktober 2011 By Dieter Vertessen

“Deze namiddag een bedrijfsbezoek, in de voormiddag 2 presentaties door marketingprofessionals. En morgen? Een studiereis naar de champagnestreek!” Dat is hoe een dag in het leven van een doorsnee KdG-marketingstudent er deze week uitziet. Geen standaardlessen, wel in contact komen met échte marketeers en de échte marketingpraktijk. Een week vol boeiende ervaringen. Vandaar ook de naam, de Marketing Experience Days.

Het is onmogelijk om verslag te doen van alle sessies, er zijn er gewoon te veel. Daarom vind je hieronder een selectie, als proevertje! Smaakt het naar meer? Meld je dan aan als gastspreker voor volgend jaar, of kom gewoon marketing studeren aan de Karel de Grote-Hogeschool!

 

AGConsult

Karl Gilis van AGConsult spreekt met veel enthousiasme over hoe websites er vanuit klantenperspectief moeten uitzien. Hij toont met veel voorbeelden hoe de meeste bedrijven de ene grandioze usability-blunder na de andere maken. Meer verkopen, een hogere conversie, dat kan enkel met doordacht webdesign.

AGConsult

Cordis BioSense Webster (Johnson & Johnson)

Hans Vanavermaete van Cordis BioSense Webster vertelt over de marketingaanpak voor producten waarvoor standaardreclame niet toegelaten is. En over hoe je moet handelen als je product plots negatief in de media komt!

Cordis BioSense Webster

Pioneer Europe

Social media succesvol inzetten in een multinational, hoe doe je dat? Erik De Rouck van Pioneer Europe heeft het over hoe zij de uitdaging aangingen, welke strategie Pioneer volgt en wat het uiteindelijk oplevert.

Pioneer

Evens Multimedia

Lode Goukens van Evens Multimedia heeft het over hoe mobiele devices als tabblets inventief geïntegreerd kunnen worden in winkels, denk aan tuincentra. Hoe trek je de aandacht van de bezoekers? Hoe benut je optimaal de mogelijkheden tot interactie?

Evens Multimedia

BrandEvent

Chantal Pauwels van BrandEvent schetst een dag in het leven van een eventmanager. Hoe zet je de klantvraag om in een succesvol event? Hoe verloopt alles op de dag zelf?

BrandEvent

Kellogg’s

Alexis Janssen van Kellogg’s heeft het over hoe het beroemde merk omgaat met de veranderende wereld van retailers en consumers.

Kellogg's

 

 

Categorie: Opleidingnieuws Tags: featured

Over Dieter Vertessen

Ik beheer de technische kant van deze website. Ik zorg ervoor dat alle knopjes werken. Het is ook mijn job om de wilde ideeën van de redactie in te tomen om zo alles technisch haalbaar te houden.

Op KdG doceer ik vooral vakken over online marketing, met een focus op Google (SEO & SEA).

Primaire Sidebar

The School of Marketing is een website van de bacheloropleiding Marketing van de Karel de Grote Hogeschool.

  • Lees de blogberichten >
  • Ontdek alles over de opleiding >
  • Werk als bedrijf met de opleiding samen >
  • Bekijk interviews met alumni >

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram

Blogthema’s

  • Adverteren (11)
  • Alumni (7)
  • Bedrijfsmanagement (5)
  • Contentmarketing (5)
  • Docenten (3)
  • Duurzame marketing (4)
  • E-commerce (2)
  • Events (16)
  • Fashionmarketing (141)
  • Klanten (1)
  • Marketingtips (10)
  • Merken (12)
  • Privacy & GDPR (2)
  • Redactieteam (39)
  • Sales (1)
  • SEO (8)
  • Social Media (7)
  • Stageverhalen (173)
  • Student in de spotlight (6)
  • Technologie (9)
  • Toekomst van marketing (3)
  • Usability & UX (1)

Footer

Over deze site

The School of Marketing, dat is de studentenblog van de opleiding Marketing van de Karel de Grote Hogeschool, Antwerpen. De studentenredactie houdt je up-to-date over wat er gebeurt op Campus Groenplaats!

Contacteer ons

Gebruik het contactformulier

Informatie

voor studiekiezers
voor bedrijven die willen samenwerken

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram

Copyright © 2023 | Karel de Grote Hogeschool | Privacybeleid | Cookiebeleid