• Door naar de hoofd inhoud
  • Skip to secondary menu
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

The School of Marketing

Marketingblog door KdG-studenten


  • Home
  • Blog
  • Voor studiekiezers
  • Voor bedrijven
  • Vacatures
  • Alumni
  • Redactie
  • Contact

Marketing van het podium

24 oktober 2014 By Britt Olthof

toneelhuis

De trillende hitte hangt laag over de vlakte. De familie Weston komt bij elkaar om elkaar te steunen na de onrustwekkende verdwijning van vader Beverly.
Borden vliegen in het rond en er wordt naar elkaars keel gegrepen. Ieder van hen heeft de nare gave om elkaar het leven onmogelijk te maken.

Augustus

Het Toneelhuis pakt uit met een hilarisch stuk dat niemand onberoerd zal laten. Augustus Ergens Op De Vlakte is een parel van een voorstelling. Het sobere doch prachtige décor draagt een meesterlijke cast dat met overtuiging en passie een verhaal vol humor en misère overbrengt naar het schaterlachende publiek.

En dit juweeltje mochten wij,studenten Marketing, deze week als eersten ontdekken.

Achter de schermen

Het avondje uit in de Bourla werd gekoppeld aan een bedrijfsbezoek in Het Toneelhuis enkele dagen later. Met het product nog vers in ons achterhoofd, konden we ons dus eventjes verdiepen in de marketing van het podium.

Het Toneelhuis is een organisatie met een heel transparante manier van communiceren. Ze willen hun publiek heel veel info geven over voorstellingen om zo het hele proces toegankelijk te maken voor de ijverige toeschouwer. Ze bieden de theaterfan filmpjes met interviews, foto’s en artikels om hen op de hoogte te houden van het proces en het behind-the-scenes gebeuren.

Storytelling

Dicht bij hun doelpubliek staan, dat vinden ze bij Het Toneelhuis belangrijk. Ze willen het publiek dat ze aantrekken verbreden en hun ervaring verdiepen. Wat wil dat zeggen? Ze willen ook jonger volk aantrekken en de ervaring voor iedereen zoveel mogelijk uitdiepen door heel veel en heel regelmatig foto’s en nieuws te delen met fans.

Social media zetten ze in om hun verhaal zo goed mogelijk over te brengen. Storytelling, dus. Op Facebook delen ze foto’s en artikels en op Instagram tonen ze intieme foto’s van achter de schermen.Vimeo gebruiken ze dan weer als medium om trailers de wereld in te sturen. Door het gebruik van deze sociale platformen, hopen ze een Top of Mind-positie te verkrijgen en hun community zo goed mogelijk te voeden met allerlei nieuwtjes. Het Toneelhuis heeft dus heel veel sterke content en dat weten ze.

Met een catalogus vol meesterwerken en een collectie van geweldige acteurs is Het Toneelhuis een topper in de toneelsector. Neem zeker eens een kijkje op de website en aarzel niet om te gaan genieten van een heerlijk avondje top-theater in hartje Antwerpen. 😉

 

Categorie: Opleidingnieuws Tags: featured

Primaire Sidebar

The School of Marketing is een website van de bacheloropleiding Marketing van de Karel de Grote Hogeschool.

  • Lees de blogberichten >
  • Ontdek alles over de opleiding >
  • Werk als bedrijf met de opleiding samen >
  • Bekijk interviews met alumni >

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram

Blogthema’s

  • Adverteren (11)
  • Alumni (7)
  • Bedrijfsmanagement (5)
  • Contentmarketing (5)
  • Docenten (3)
  • Duurzame marketing (4)
  • E-commerce (2)
  • Events (16)
  • Fashionmarketing (141)
  • Klanten (1)
  • Marketingtips (10)
  • Merken (12)
  • Privacy & GDPR (2)
  • Redactieteam (39)
  • Sales (1)
  • SEO (8)
  • Social Media (7)
  • Stageverhalen (173)
  • Student in de spotlight (6)
  • Technologie (9)
  • Toekomst van marketing (3)
  • Usability & UX (1)

Footer

Over deze site

The School of Marketing, dat is de studentenblog van de opleiding Marketing van de Karel de Grote Hogeschool, Antwerpen. De studentenredactie houdt je up-to-date over wat er gebeurt op Campus Groenplaats!

Contacteer ons

Gebruik het contactformulier

Informatie

voor studiekiezers
voor bedrijven die willen samenwerken

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram

Copyright © 2023 | Karel de Grote Hogeschool | Privacybeleid | Cookiebeleid