• Door naar de hoofd inhoud
  • Skip to secondary menu
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

The School of Marketing

Marketingblog door KdG-studenten


  • Home
  • Blog
  • Voor studiekiezers
  • Voor bedrijven
  • Vacatures
  • Alumni
  • Redactie
  • Contact

Merci Corona! Voor de sexy superhelden

26 maart 2021 By Myrthe De Vocht

We hebben het al vaak genoeg gehoord, gedacht en gezegd. Corona suckt! Maar soms moet je je best doen om het gouden randje aan de wolk te zien. En hoewel dit een gigantische, donkergrijze donderwolk is, hebben Natasja, Jules en ik toch dat gouden randje gevonden.

We hebben het laatste jaar opeens een berg aan extra tijd gekregen. Die is iedereen op zijn manier beginnen invullen. Velen van ons hebben zichzelf wat meer -of anders- ontdekt en zijn met nieuwe hobby’s begonnen. In de serie ‘Merci Corona!’ delen we onze nieuwe liefdes. Wie weet inspireert er eentje jou wel tot meer… 

Vorige keer zei Jules al ‘Merci Corona! voor de tentoonstellingen‘. Deze week zeg ik ‘Merci Corona! voor de sexy superhelden.

“Blijf thuis! Ik meen het hé”

Sinds het begin van de coronacrisis staat deze zin in ons geheugen gebrand. Alles ging dicht, vanaf nu alles van thuis. Dus ook dat fijne filmmomentje in de cinema ging niet meer. We zochten iets dat we met het hele gezin konden zien op onze vrijdagavonden. En wie zoekt, die vindt! Ziehier, de Marvel Cinematic Universe! Verschillende superhelden die vechten tegen al het kwade in onze melkweg. Deze superhelden vormen samen The Avengers. En nog een pluspunt: ze zijn nog knap ook! 😉

Merci Stan Lee!

Stan Lee is de bedenker van deze knappe superhelden. Maar wat nog knapper is? Elke superheld heeft zijn eigen karakter en zijn eigen problemen. Zo komen beladen onderwerpen zoals adoptie, je nergens thuis voelen, onvruchtbaarheid,… aan bod. We denken vaak dat superhelden geen problemen hebben. Maar dat is bij Marvel anders. Hier gaat het om wat er onder het superheldenmasker zit. En dat is waardoor je zo meeleeft met de personages. Hun issues zijn herkenbaar en maken hen menselijk. De personages vermaken ons dus niet alleen. Ze leven ook in ons. En dát is de sterkte van Marvel.

3.049 minuten kijkplezier

The Avengers gidsten ons door deze (soms) sombere coronatijden. We genoten elke minuut van de geweldige verhalen. En dat waren er 3.049. Goed voor 23 films kijkplezier! Samen vormen ze The Marvel Cinematic Universe of MCU. Er zijn 2 kijkvolgordes. De eerste is op releasedatum. Dan kijk je de films in volgorde dat ze uitgebracht werden. Of je gaat next level en kijkt ze op viewing order. Zo volg je de films zodat de verhalen mooi op elkaar aansluiten. Wij kozen voor optie 2. Zo ben je mee met de kleinste details.

Over het kleinste detail gesproken: in elke film zijn er een heleboel Easter eggs! Zelfs Stan Lee heeft in elke film een kleine gastrol. Op het einde is er ook steeds een post credit scene. Hierin geven ze al een klein voorstukje over de volgende films. Kijk dus zeker tot de allerlaatste minuut! Dit maakt dat ze allemaal aan elkaar vast hangen. De films zijn (bijna) allemaal te zien op Disney+. Aan jou om al deze superhelden te ontdekken!

Voor deze ‘hobby’ of eerder bezigheid zeg ik: Merci Corona! Voor de sexy superhelden.

Categorie: Merken Tags: featured

Over Myrthe De Vocht

Primaire Sidebar

The School of Marketing is een website van de bacheloropleiding Marketing van de Karel de Grote Hogeschool.

  • Lees de blogberichten >
  • Ontdek alles over de opleiding >
  • Werk als bedrijf met de opleiding samen >
  • Bekijk interviews met alumni >

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram

Blogthema’s

  • Adverteren (11)
  • Alumni (7)
  • Bedrijfsmanagement (5)
  • Contentmarketing (5)
  • Docenten (2)
  • Duurzame marketing (4)
  • E-commerce (2)
  • Events (16)
  • Fashionmarketing (141)
  • Klanten (1)
  • Marketingtips (10)
  • Merken (12)
  • Privacy & GDPR (2)
  • Redactieteam (38)
  • Sales (1)
  • SEO (8)
  • Social Media (7)
  • Stageverhalen (174)
  • Student in de spotlight (5)
  • Technologie (9)
  • Toekomst van marketing (3)
  • Usability & UX (1)

Footer

Over deze site

The School of Marketing, dat is de studentenblog van de opleiding Marketing van de Karel de Grote Hogeschool, Antwerpen. De studentenredactie houdt je up-to-date over wat er gebeurt op Campus Groenplaats!

Contacteer ons

Gebruik het contactformulier

Informatie

voor studiekiezers
voor bedrijven die willen samenwerken

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram

Copyright © 2022 | Karel de Grote Hogeschool | Privacybeleid | Cookiebeleid

Een vraag over cookies & tracking...
Wij gebruiken cookies, o.a. om de siteprestaties te analyseren met Google Analytics. Google kan uw data verwerken in de Verenigde Staten. Voor welke cookies geeft u toestemming?
Functioneel Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een website of over verschillende websites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
Beheer opties Beheer diensten Beheer leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Bekijk voorkeuren
{title} {title} {title}