• Door naar de hoofd inhoud
  • Skip to secondary menu
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

The School of Marketing

Marketingblog door KdG-studenten


  • Home
  • Blog
  • Voor studiekiezers
  • Voor bedrijven
  • Vacatures
  • Alumni
  • Redactie
  • Contact

Mismatching the perfect match

16 juni 2017 By Arend Verschueren

Life is too short to waste time on matching socks

Telkens wanneer we onze outfit voor de volgende dag uitkiezen, zijn we daar zorgvuldig mee bezig. “Welke T-shirt past op deze broek?” , “Maar welke schoenen doe ik dan best aan op die broek?” “En welke vest neem ik mee om aan te doen als het wat frisser wordt?”. We zijn bezig met alles wat de buitenwereld kan zien; T-shirts, truien, vesten, broeken, schoenen, enzovoort. We zoeken altijd naar een perfecte match. Maar wat vaak vergeten wordt binnen deze perfect match, zijn onze sokken.

 

Want wie kijkt er nu naar sokken? Ze zijn super vaak verstopt in onze schoenen of maar net zichtbaar onder onze broek. Vandaar dat Einstein ooit eens zei: “life is too short to waste time on matching socks.” De sokken die we dragen zijn maar een klein detail van de outfit die we dragen. Maar dan vraag ik me af: zit het verschil niet altijd in de details?

 

Extra touch

Met de uitspraak van Einstein in mijn gedachten kwam ik op het idee dat sokken er wél toedoen. Meer nog, ze kunnen je outfit net die extra touch geven die jou onderscheidt van de rest. Want daar draait het in de mode toch vaak om?

Maar hoe krijg je die extra speciale touch dan? Heel simpel: mismatching socks, die eigenlijk een perfecte match vormen. Door verschillende sokken te combineren, kan er een ontzettend leuke en vooral speelse combinatie ontstaan. De sokken kunnen verschillen qua kleur en/of patroon dat op de sok staat. Wanner de kleur van de sok met leuke patronen zoals bolletjes, strepen, ruitje of andere tekeningen aansluit op je broek, zit je gegarandeerd goed.

 

Mismatch that perfect match

Maar het beste van al is, dat het mogelijk is om dit op eender welke outfit dan ook te doen. Wat dus eerst een saaie alledaagse outfit of een basic marineblauw kostuum was, kan helemaal opgespiced worden door verschillende leuke sokken te dragen.

Merken als Happy Socks, Cos, Zara, H&M en Mango (om er maar een paar op te noemen), zijn zich er van bewust dat sokken niet saai en eentonig hoeven te zijn. In hun collecties vind je dan ook veel kleurrijke sokken met leuke patronen terug die toch stijlvol zijn. Keuze genoeg om te mismatchen voor die perfect match!

AV

Bewaren

Categorie: Fashionmarketing

Primaire Sidebar

The School of Marketing is een website van de bacheloropleiding Marketing van de Karel de Grote Hogeschool.

  • Lees de blogberichten >
  • Ontdek alles over de opleiding >
  • Werk als bedrijf met de opleiding samen >
  • Bekijk interviews met alumni >

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram

Blogthema’s

  • Adverteren (11)
  • Alumni (7)
  • Bedrijfsmanagement (5)
  • Contentmarketing (5)
  • Docenten (3)
  • Duurzame marketing (4)
  • E-commerce (2)
  • Events (16)
  • Fashionmarketing (141)
  • Klanten (1)
  • Marketingtips (10)
  • Merken (12)
  • Privacy & GDPR (2)
  • Redactieteam (39)
  • Sales (1)
  • SEO (8)
  • Social Media (7)
  • Stageverhalen (173)
  • Student in de spotlight (6)
  • Technologie (9)
  • Toekomst van marketing (3)
  • Usability & UX (1)

Footer

Over deze site

The School of Marketing, dat is de studentenblog van de opleiding Marketing van de Karel de Grote Hogeschool, Antwerpen. De studentenredactie houdt je up-to-date over wat er gebeurt op Campus Groenplaats!

Contacteer ons

Gebruik het contactformulier

Informatie

voor studiekiezers
voor bedrijven die willen samenwerken

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram

Copyright © 2023 | Karel de Grote Hogeschool | Privacybeleid | Cookiebeleid